Ledig stilling

Trøndelag fylkeskommune

Prosjektøkonom

Offentlig forvaltning

Prosjektøkonom
Seksjon drift og vedlikehold (714001), Trøndelag fylkeskommune


Trøndelag fylkeskommune har ansvaret for å utvikle fylkesvegnettet og annen tilknyttet infrastruktur. Dette er oppgaver knyttet til investering og fornying, drift og vedlikeholde vegene, trafikksikkerhet og forsvarlig forvaltning av vegnettet

Seksjon drift og vedlikehold jobber med å sikre vegkapitalen og verdiene som ligger i fylkesvegnettet. Dette gjøres blant annet gjennom driftskontrakter på veg, elektro/veglys og bruvedlikehold. I tillegg har seksjonen ansvaret for asfalt og dekkelegging, vegoppmerking.  Seksjonen består av ca 60 medarbeidere fordelt på støttefunksjoner og 5 team, og dekker hele Trøndelag. 

Vi har behov før styrke vår kapasiteten innen økonomi. Vi søker etter én til to prosjektøkonomer for å følge opp økonomien i vår interne drift og prosjektportefølje, knyttet opp mot de ulike teamene.  

Seksjon drift og vedlikehold veg tilbyr et sterkt fagmiljø og spennende arbeidsoppgaver i et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø. Vi er en arbeidsplass med god takhøyde og humor kombinert med profesjonalitet overfor kollegaer, andre faggrupper, entreprenører og andre samarbeidspartnere.

Antall faste stillinger: 1-2 prosjektøkonomer.
Arbeidssted: Fylkets hus Trondheim eller Steinkjer.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innenfor økonomi/regnskap fortrinnsvis på masternivå
  • Relevant erfaring med økonomistyring av prosjekter og større porteføljer
  • God kompetanse i bruk av Microsoft Excel og andre relevante analyseverktøy
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er ønskelig, men ingen betingelse
  • Kjennskap til systemer som ISYpø, Framsikt, Agresso er en fordel.
  • Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.  
  

Personlige egenskaper:

Vi søker en selvstendig og strukturert kollega som har evne til å skape relasjoner og å samarbeide på tvers i organisasjonen. Du er nytenkende og våger å utfordre det etablerte. Oppgavene krever at du er fleksibel og har evne til å prioritere i hektiske perioder. Vi ønsker en trivelig og omgjengelig person som kan være med å bygge laget hos oss.

  • Du har evne til å skape relasjoner og å samarbeide på tvers av faglig bakgrunn  
  • Du er proaktiv og løsningsorientert  
  • Du jobber effektivt i nettverk, men også selvstendig og strukturert 
  • Du er fleksibel og med evne til å prioritere mellom oppgaver i hektiske perioder 
  • Du har evne til rettidige leveranser med riktig kvalitet  Bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø 
  • Du bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø, med muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Utfordrende og spennende oppgaver, med mulighet til å være med å utforme løsninger og skape gode prosesser.
  • Inkluderende og trivelig arbeidsplass med gode kolleger, både faglig og sosialt
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftsidrettslag