• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5567248
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.02.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Prosjektleder vann- og avløpsanlegg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Prosjektenheten - realisering av spennende prosjekter

Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, turveier, parker og gravplasser, massehåndtering og sykkelregulering.
Prosjektenheten består av avdelingene Miljø og samferdsel, Vann og avløp samt en stab. Vi er 44 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra regulering/konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg.
Vår prosjektomsetning er på ca. 350 - 400 mill. kr. pr. år og oppdragsmengden er økende. Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet ISO 9001 og miljø ISO 14001 og har gode systemer for gjennomføring av prosjekter.

Vann- og avløpsavdelingen i Prosjektenheten består av 20 mennesker, med funksjonene avdelingsleder, prosjektledere, byggeledere, teknisk personell og en Controller. VA står foran store og spennende prosjekter som følge av samfunnsutviklingen og by-prosjektene.

Vi søker etter en/to dyktige prosjektledere med allsidig erfaring innen VA bransjen. Prosjektene består hovedsakelig av separering, særlig i urbane områder, men også av renovering av VA-nettet inkludert kum-arbeider og trykk- og pumpestasjoner. Gravefrie anleggsmetoder (NoDig) er også viktig for oss, fordi det medfører mindre eller ingen graving, mindre transport og bruker mindre nye masser, som gir et bedre klimaregnskap.

Prosjektene krever tett kontakt med vår oppdragsgiver som er tjenestestedet Vann og avløp, men også tett samarbeid internt med bl.a. avdelingsleder, Controller, jordskiftekandidat, anskaffer og jurist. I tillegg er vi opptatt av god kontakt med omgivelsene i gjennomføringsfasen som naboer og næringsdrivende, samtidig som vi sikrer god fremkommelighet for gående og syklende.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller master med relevant profil, men relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • Noe erfaring fra prosjektledelse er nødvendig
  • Erfaring fra byggherresiden er ønskelig
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Resultatorientert og god evne til å planlegge og gjennomføre
  • Engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner
  • Har evne til å sette seg raskt inn i nye systemer og prosesser
  • Stor arbeidskapasitet og pågangsmot
  • Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger

Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr:

Foruten varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:

  • Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
  • Gode utviklingsmuligheter
  • En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
  • Fleksitidsordning
  • Konkurransedyktig lønn og offentlig tjenestepensjon
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Nye attraktive lokaler i Kommunegården
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5567248
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 06.02.2024