• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4234943
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.12.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Prosjektleder, utfylling i sjø

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Prosjektenheten - realisering av spennende prosjekter
Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, grønt i form av turveier, parker og gravplasser og nå massehåndtering. Vi er 36 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg.
Vår prosjektomsetning er på 250 – 300 mill. kr. pr. år.
Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet ISO 9001 og miljø ISO 14001 og har gode systemer for gjennomføring av prosjekter, f.eks. økonomistyring.

Vi søker en allsidig og erfaren person som kan prosessledelse og har erfaring fra områder som usikkerhetsledelse, prosjektmetodikk, prosjektøkonomi, miljø, bærekraft, byggherreforskriften og arbeider i sjø.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og koordinere arbeidet med videre forberedelse og gjennomføring av forventede utfyllinger i sjø ved Lakseberget (Sandvika Sjøfront) og Fornebu (Friluftsøya)
  • Arbeidet innebærer ansvar for en smidig framdrift og realisering av prosjektene. Dette inkluderer blant annet oppfølging av nødvendige miljø- og geoteknikk-kartlegginger / prosjektering, innspill til nødvendige politiske saker og offentlige søknader, forhandlinger med evt. grunneiere, leverandører og andre interessenter i prosjektene, samt overordnet prosjektledelse. Det vil bli nødvendig med regelmessig kontakt med private aktører samt kommunale og offentlige etater
  • Det forventes at prosjektlederen drar nødvendige anskaffelser og koordinerer prosjektarbeidet på de to prosjektene, samt deltar operativt i anleggsgjennomføringen
  • Nødvendig bistand innhentes fra andre faglige rådgivere og ansatte i Bærum kommune, samt hjelp fra rammeavtaler enheten har
  • Stillingen rapporterer til prosjekteier og i linjen i Prosjektenheten

For alle faste stillinger kan andre oppgaver bli tillagt stillingen.       

Kvalifikasjoner:

  • Master eller bachelor, men relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetans
  • God og variert prosjektleder-erfaring
  • Kunnskap og erfaring fra byggearbeider i sjø mht miljøkrav, prosjektering og entrepriser er en fordel
  • Erfaringer fra forhandlinger og arbeide med offentlig-private prosjekter er en fordel
  • God økonomiforståelse og gode datakunnskaper
  • Meget gode norskkunnskaper både skriftlige og muntlige

Personlige egenskaper:

  • Er tydelig og kommuniserer godt, både muntlig, skriftlig, og er trygg i folkemøter og mot media
  • Engasjert, fleksibel og omgjengelig og med gode samarbeidsevner
  • Fordel med interesse for by- og samfunnsutvikling

Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte oppgaver blant faglig dyktige medarbeidere
  • Lokaler sentralt i Sandvika
  • Konkurransedyktig lønn
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4234943
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.12.2021