• Företag
    Kongsberg kommune
  • Ansökningstiden
    14.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6352579
  • Se här för andra jobb från Kongsberg kommune
Ledigt jobb

Kongsberg kommune

Prosjektleder/rådgiver - vei og trafikk

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Virksomhet vei og trafikk er en del av tekniske tjenester i Kongsberg. Vi har ansvar for drift og vedlikehold av kommunale veier og torg, og for å planlegge og gjennomføre investeringsprosjekter. Virksomheten forvalter veinormalen, parkeringsbestemmelser og skal bidra til fremkommelighet og trafikksikkerhet.

Vei og trafikk har i dag 19 ansatte og holder til i Withsgate.

 

Vi har ledig en 100% stilling som prosjektleder/rådgiver.

Du skal lede investeringsprosjekter og ivareta forvaltningsoppgaver lagt til Vei og trafikk, samt ivareta og koordinere virksomhetens interesser innen samferdsel.

Som prosjektleder vil du ha ansvaret for utvikling og gjennomføring av kommunale investeringsprosjekt. Du har ansvar for koordinering i planleggingsfasen med involvering av rette konsulenter/rådgivere. I gjennomføringsfasen har du ansvar for at utførelsen skjer i tråd med de planer og beslutninger som er gjort for fremdrift, økonomi og rapportering.

Du vil være kontaktpunkt for arbeidet med nye planer og i koordinering av kommunens høringsuttalelser til eksterne miljøer. Det medfører ansvar for interne høringsuttalelser i forbindelse med byggesaker og reguleringsplaner og tett dialog med både planavdelingen, byggesaksavdelingen og kommuneplanlegger.

Det inngår også i denne stillingen å være ansvarlig for driftskontrakten av kommunens lysstyringssystem for gatelys, samt revidering av våre hovedplaner og normaler. I tillegg vil du få ansvar for oppfølging, prøvetaking og innsending av snø- og vannprøver til konsulenter og rapportere til Statsforvalter i forbindelse med vårt snødeponi.

 

   Vi tilbyr

  • En sentral stilling innen fagområdet vei med stor selvstendighet og variasjon i oppgaver
  • Utadrettet stilling der du har mange kontaktpunkter internt og eksternt
  • Faglige utfordringer
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Godt arbeidsmiljø og dyktige og engasjerte kollegaer

 


Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide anbudsgrunnlag i samarbeid med kolleger, konsulenter og rådgivere
  • Ansvar for anskaffelser og kontrakter, samt økonomisk styring i prosjektene
  • Planlegging og gjennomføring av virksomhetens prosjekter
  • Tett dialog med underentreprenører
  • Aktivt bidra til videreutvikling av virksomhetens plattform for god prosjektledelse
  • Legge til rette for en sikkerhets- og miljømessig trygg arbeidsplass for prosjektene
  • Virksomhetens ansvarlige kontaktperson i forbindelse med interne høringer i byggesaker, reguleringsplaner, utbygginger og utbyggingsavtaler
  • Oppfølging av vårt snødeponi på Gomsrud
  • Andre oppgaver etter virksomhetens behov

 

Hvem vi ser etter

Vi søker en erfaren, arbeidsom og positiv person som kan arbeide selvstendig, og er dyktig til å koordinere oppgaver på tvers av fagmiljøer.

Det er ønskelig at du har erfaring med samspill i ulike faser, fra administrativ ledelse og planlegging, til involvering av kollegaer, konsulenter og entreprenører.
Erfaring innen offentlig forvaltning er en fordel

Du må være motivert, selvgående og inneha gode samarbeidsevner.

Det er viktig at du har en positiv innstilling og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø.

Du må kunne identifisere deg med våre verdier som er å levere gode tjenester til byens befolkning. Vi ønsker å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon og ønsker å være i dialog med innbyggere og næringsliv.

 

 Ønskede personlige egenskaper

  • Nøyaktig og strukturert
  • Engasjert, ærlig, ansvarsbevisst og serviceinnstilt      
  • Gode prosjektlederegenskaper og administrative evner
  • God økonomiforståelse
  • Fleksibel
  • Kvalitetsbevisst
  • Stor arbeidskapasitet, vilje til å yte en ekstra innsats ved høy arbeidsbelastning
  • God IT-kompetanse

 

Formelle kvalifikasjonskrav

  • Relevant høyere teknisk/administrativ utdanning. Spesielt relevant erfaring innen prosjektledelse kan kompensere for manglende utdanning.
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

 

 Annet

Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

 

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

  • Företag
    Kongsberg kommune
  • Ansökningstiden
    14.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6352579
  • Se här för andra jobb från Kongsberg kommune