• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    03.03.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5590711
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 16.02.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Prosjektleder - nærværsprosjektet 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Bergen kommune søker etter en prosjektleder for et nærværsprosjekt. Stillingen er nyopprettet og er lagt til Byrådsleders avdeling.

Byrådsleders avdeling er sekretariat for byrådet i Bergen og skal bidra til sektorovergripende styring og koordinering. Andre sentrale oppgaver for byrådsavdelingen er kommunikasjon, samfunnssikkerhet og beredskap, arbeidsgiverfeltet, virksomhetsstyring, juridisk bistand, advokattjenester og internasjonalt arbeid.
Bergen kommune skal de kommende år gjennomføre et nærværsprosjekt med følgende tiltaksbeskrivelse:
Byrådet vil igangsette et eget prosjekt for å redusere sykefraværet i Bergen Kommune. Målet med prosjektet er å øke kvaliteten i tjenestene, gi ansatte en bedre arbeidshverdag og arbeidsmiljø, gjøre det lettere for ledere å følge opp sine ansatte og redusere kostnadene til vikarer. Prosjektet vil legges til byrådsleders avdeling.

Nærværsprosjektet er organisatorisk underlagt Arbeidsgiverseksjonen, som er en av seksjonene i byrådsleders avdeling

Stillingen som prosjektleder er en prosjektstilling over 2 år, med mulighet for forlengelse av prosjektet i ytterligere to år. Den som får stillingen, blir ansatt i fast stilling i Bergen kommune.

Bergen kommune er en parlamentarisk styrt kommune. Byrådet er øverste ledelse av administrasjonen. Det er syv byrådsavdelinger, med en byråd som leder hver avdeling. Byråden leder arbeidet gjennom kommunaldirektøren. Styring i kommunen som virksomhet skjer på delegert fullmakt på alle myndighetsnivåene.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå, evt. kan relevant arbeidserfaring kompensere for manglende formell utdanning
  • Ledererfaring eller erfaring fra prosjektledelse
  • Erfaring fra arbeid med personaloppfølging og sykefravær i store, komplekse organisasjoner, gjerne i offentlig sektor
  • Erfaring fra arbeid i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon
  • Kunnskap om parlamentarisme som styringsform
  • Svært god fremstillingsevne muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert for å arbeidet med et av byrådets satsingsområder
  • Du er innovativ, strukturert og løsningsorientert
  • Du har gjennomføringsevne 
  • Du er relasjonsbygger og teamutvikler
  • Du må identifisere deg med kommunens verdier

Vi tilbyr:

  • En spennende nyopprettet stilling, med store muligheter for selv å påvirke stillingens innhold og arbeidsformer.
  • Lønn etter avtale.
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    03.03.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5590711
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 16.02.2024