Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
24.11.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6453946Look here for other jobs from Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
Prosjektleder for interkommunalt samarbeid på Nordmøre
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nordmøre regionråd IPR (Interkommunalt politisk råd) er det politiske samarbeidet mellom kommunene Aure, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Smøla, Sunndal, Surnadal og Tingvoll. Regionrådet skal på vegne av deltakerkommunene være en aktiv pådriver for å strategisk arbeid med samfunnsutviklingen i regionen, fremme regionens interesser, og være et bindeledd mellom politikk, næringsliv og offentlige styringsorganer.
Les mer www.nipr.no
Nordmørsstrategien ligger til grunn for styrket interkommunalt samarbeid på Nordmøre. Kommunene har vedtatt en rammeavtale for en mer helhetlig strategisk styring i arbeidet for å utvikle mer bærekraftige og nyskapende løsninger innen ulike tjenesteområder i kommunene på Nordmøre.
Prosjektet handler om å bygge tydeligere strukturer og etablere faste samarbeidspartnere på Nordmøre slik at vi kan løse oppgavene smartere og bedre sammen.
Hovedoppgaver og ansvarsområder- evaluere utvalgte vertskommunesamarbeid for å få frem erfaringer og eksempler som grunnlag for arbeidet
- vurdere nye samarbeidsområder innen tjenester og forvaltning i kommunene basert på realisering av gevinster og økt utviklingskraft
- utarbeide en modell for interkommunale samarbeid med organisasjonsform og kostnadsfordeling
- bidra til oppstart av minst et nytt tjenestesamarbeid
- daglig ledelse, sikre fremdrift og budsjettansvar for prosjektet
- god dialog med kommunene
- relevant høyere utdanning
- erfaring fra kommunal forvaltning og styring
- kjennskap til sentrale lover og avtaler
- god økonomiforståelse
- kompetanse fortrinnsvis fra både prosess- og prosjektledelse
- har et stort engasjement for samfunnsutvikling
- evner til å jobbe selvstendig, målrettet og være en pådriver for fremdrift
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner overfor flere målgrupper
- liker å ta initiativ og trives med ansvar
- en utfordrende, spennende og selvstendig stilling som bidrar til positiv utvikling i og mellom kommunene og for Nordmøre som region
- kommunene er den fremste velferds- og samfunnsutvikleren i lokalsamfunnet. Som prosjektleder vil du inngå i større nettverk med kollegaer, faglige nettverk på flere tjenesteområder samt kommuneledelsen i samarbeidskommunene, samt samarbeid med Statsforvalter, Møre og Romsdal fylkeskommune og andre IPR
- faglig vekst og utvikling innen kommunal tjenesteutvikling og fremtidsrettede samarbeidsløsninger
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Prosjektperioden er på 3 år, med oppstart i 2026.
Administrasjonen i regionrådet har kontor i Campus Kristiansund. Arbeidssted for prosjektlederen etter avtale. Administrasjonen består for øvrig av daglig leder, regional samfunnsutvikler og helsefaglig rådgiver i 40% stilling. Arbeidsgiver er Kristiansund kommune som er kontorkommune for Nordmøre regionråd IPR. Prosjektstillingen rapporterer til daglig leder, og kommunedirektørkollegiet er styringsgruppe for prosjektet.
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
24.11.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6453946Look here for other jobs from Kristiansund kommune
-
Digitaliseringskoordinator/prosjektleder
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Barne- og ungdomsarbeider eller assistent
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Daglig leder - Kontrollutvalgets sekretariat
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Sekretær
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Prosjektingeniør
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N