• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    05.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6386040
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
Ledig stilling

Senja kommune

Prosjektleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Senja kommune har ledig inntil 2 faste 100 % stillinger i prosjektavdelingen

Senja kommune har en omfattende og variert prosjektportefølje. Vi søker 2 nye prosjektledere til planlegging og utførelse av nye og pågående utbyggings- og renoveringstiltak knyttet til kommunens bygg og infrastruktur.

Stillingene er lagt til prosjektavdelingen som er organisert i stab til kommunalsjef for samfunnsutvikling. Bærekraftig ressursutnyttelse på alle nivå er et av fem fokusområder i kommuneplanens samfunnsdel og er en overordnet målsetting ved planlegging og utførelse av nye byggeprosjekter.

Senja kommune ligger i Midt-Troms med administrasjonssted på Finnsnes. Området har et variert næringsliv med gode jobbmuligheter, et variert tilbud innen kultur og idrett samt kort vei til spennende naturopplevelser.

Er du nylig ferdig med din utdannelse eller har du noen års erfaring? Uansett bør du vurdere denne stillingen. Vi gir god opplæring og veiledning.

Arbeidsoppgaver

  • Prosjekt- og byggeledelse, herunder budsjett- og økonomioppfølging
  • Anskaffelser og kontrahering av leverandører og samarbeidspartnere
  • Lede og koordinere prosjekter på tvers av fagområder
  • Oppfølging, endringshåndtering og dokumentasjon knyttet til leveranser
  • Risikostyring og rutineutvikling, samt lærings- og erfaringskartlegging
  • Pådriver for faglig forbedring av kommunens prosjektarbeid
  • Grunn- og rettighetsforhandlinger

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdanning fra høgskole og/eller universitet på bachelornivå
  • Relevant erfaring kan kompensere for formelle utdanningskrav
  • Erfaring fra prosjektledelse 
  • Kunnskap om offentlige anskaffelser, standarder og regelverk er ønskelig
  • Erfaring med digitale arbeidsverktøy
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Du trives godt i team og er en bidragsyter i samarbeid med ulike aktører og faggrupper.
  • Du er utviklingsorientert, strategisk og skjønner at utvikling medfører endring.
  • Du leverer i forhold til mål, kostnadsstyring, tidsfrister og gjennomføring.
  • Du tar initiativ og ser muligheter og løsninger.
  • Du kommuniserer godt muntlig og skriftlig.
  • Du trives i en hektisk hverdag.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende jobb i et trivelig fag- og arbeidsmiljø, der utvikling og samarbeid er godt kulturelt befestet.
  • Fleksibel arbeidstid innen gitte rammer.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn etter tariff og kvalifikasjoner.
  • Sommertid kl. 0800-1500 og vintertid kl. 0800-1545. Sommertid er i perioden 15.mai til og med 14.september.
  • Vi er seks kollegaer som ønsker deg på plass i Senja kommune så snart det er mulig for deg.
 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    05.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6386040
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune