• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5205267
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 03.08.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Prosessleder regnskap, utgående faktura

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 Vil du jobbe med forbedringer og utvikling i en spennende organisasjon?

Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som bistår i å levere nær sagt alle støttetjenester i Bergen kommune. For å få det til samler vi ulike kompetanse- og ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice, og vi har omtrent 270 ansatte totalt.

Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele Bergen kommune og har ansvar for kommunens sentrale økonomitjenester. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt og arbeider derfor mye sammen med andre offentlige virksomheter. Avdelingene samarbeider tett innad i Ansattservice for å levere gode tjenester.

Økonomitjenester er et tjenesteområde i Ansattservice med til sammen 80 medarbeidere og har ansvar for fagområdene regnskap, faktura, inkasso, lønn, sykefraværsrefusjon og eiendomsskatt. Vi har nå ledig stilling som prosessleder for utgående faktura.

Stillingen inngår i Økonomitjenester sitt utviklingsteam som består av 4 medarbeidere. Teamet jobber tverrfaglig og skal sørge for at kommunen har gode helhetlige prosesser på våre fagområder og være en pådriver for utvikling og forbedring. Bergen kommune har et vidt spekter av tjenester og ulike fagsystemer og sender årlig 650.000 fakturaer ut til kunder. Kommunen bruker Unit4ERP som økonomisystem og vår nye kollega vil få et særskilt ansvar for at systemets løsning for utfakturering er funksjonell og brukervennlig. I tillegg skal prosessleder støtte etater og enheter med å finne gode løsninger for fakturering og betaling av tjenestene, lede arbeid med datakvalitet ved integrasjoner til økonomisystemet og ikke minst sikre helhetlige arbeidsprosesser og løsninger i driften av tjenesteområdet.

Vi ønsker oss en selvstendig og engasjert kollega som er serviceinnstilt, strukturert, faglig dyktig og har gode samarbeidsevner. Prosessleder vil ha utstrakt samarbeid både internt i Ansattservice og i kommunen for øvrig. For den rette kandidaten er det gode muligheter for egenutvikling og til å bidra til videreutvikling av kommunens prosesser. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad
  • Erfaring fra regnskapsarbeid i større virksomheter
  • Erfaring med Unit4ERP (både desktop og web) er en fordel
  • God digital kompetanse og teknisk forståelse
  • Erfaring med prosess- og/eller prosjektledelse er en fordel
  • Erfaring med å utarbeide rutiner og prosesskart er en fordel  
  • Personlige egenskaper tillegges stor vekt
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
  • Flytende norsk skriftlig og muntlig, og gode engelskkunnskaper  

Personlige egenskaper:

  • Du er fremoverlent og brenner for forbedring og gode, brukervennlige løsninger
  • Du er initiativrik og får ting gjort samtidig som du er opptatt av kvalitet i detaljene  
  • Du er uredd, selvstendig og arbeider strukturert og effektivt  
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner  
  • Du kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig, og har god formidlingsevne  
  • Du er fleksibel og positiv og bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø   
  •  

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
  • Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
  • Interessante arbeidsoppgaver i en stor og mangfoldig organisasjon
  • Fine kontorlokaler i Bergen sentrum
  • Hyggelige kolleger og et trivelig arbeidsmiljø
  • Bedriftsidrettslag 
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5205267
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 03.08.2023