• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0182, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5931366
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Produktforvalter og prosessleder innen velferdsteknologiske løsninger

Offentlig forvaltning

Ønsker du å bryne deg på spennende og utfordrende prosjekter hos Norges største arbeidsgiver? Vi har en ledig fast 100% stilling for produktforvalter og prosessleder innen velferdsteknologi fra 1. januar 2025.  Oslo kommune gjennomfører en betydelig satsing for å gjøre velferdsteknologi til en integrert del av pleie- og omsorgstilbudet. Det skal bidra til at mennesker med funksjonsnedsettelser og eldre opplever trygghet, mestring av egen livssituasjon og aktiv deltakelse i samfunnet. Alle bydeler skal tilby den samme teknologien, og teknologien skal samhandle med og være tilpasset en felles informasjonsstruktur. Stillingen er plassert i Fagsystemavdelingen i Helseetaten. Fagsystemavdelingens rolle er å være brobygger mellom fag, behov og IKT-løsninger. Fagsystemavdelingen er svært tverrfaglig og består av både løsningsarkitekter, organisasjonsutviklere, systemutviklere, matematikere, tjenestedesignere, samfunnsvitere, barnevernspedagoger, sosionomer, sykepleiere, ergoterapeuter og fysioterapeuter. Vi har alle samme mål:  Å bidra til gode tjenester til kommunes innbyggere og effektive arbeidsverktøy for kommunens ansatte. Vi jobber med utviklingsprosjekter, anskaffelser, forvaltning av løsninger og tilgjengeliggjøring av data. Alltid med fokus på trygg skalering i hele verdikjeden, samt at løsningene skal være tilgjengelige, nyttige og sikre. Her vil du få mange spennende utfordringer innenfor samfunnskritiske tjenesteområder i kommunen! 
Mer informasjon finner du på kommunens nettsider:  

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/fag-og-kompetanse/velferdsteknologi/#toc-1   
https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/hjemmetjenester/digital-hjemmeoppfolging/  
Se også vår LinkedIn-profi l: https://www.linkedin.com/company/helseetaten-oslo-kommune/ 

Vi leter etter deg som vil være med i Helseetatens team for velferdsteknologisatsningen som forvalter og prosessleder. Kjenner du lysten til å bidra i dette viktige arbeidet og til å få en utfordrende og spennende arbeidshverdag? Da håper vi du søker! Vi trenger at du spesifiserer i søknaden hvordan du oppfyller kvalifikasjonskravene i utlysningen og skriver om hvorfor du ønsker deg denne jobben. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fortrinnsvis på masternivå innenfor helse, IKT/informatikk, samfunns- og/eller økonomiske og administrative fag, eventuell realkompetanse kan kompensere for manglende formalkompetanse 
  • Meget gode kommunikasjons- og formidlingsevner på norsk, både skriftlig og muntlig 
  • God teknologiforståelse og erfaring fra oppfølging av digitale løsninger 
  • Kompetanse og erfaring med å lede prosesser fra start til mål, i samarbeid med flere.  
  • Leverandøroppfølging / oppfølginga av avtaler 
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring etter utdanning 
  • Det er en fordel med erfaring fra arbeid med: 
    • Risiko- og sårbarhetsvurderinger 
    • Personvernkonsekvensvurderinger 
    • Digitaliseringsprosesser innen større organisasjoner og systemlandskap 
    • Oslo kommune, helse- og omsorgssektoren generelt og velferdsteknologi spesielt 
    • Implementering, test og forvaltning av digitale løsninger, gjerne IoT 
    • Informasjonsforvaltning/informasjonsarkitektur og integrasjoner 
    • Anskaffelser og implementering av digitale løsninger. 
    • Samarbeid i smidige team og/eller DevOps 
    • Kjennskap til MS Azure plattformen og forståelse av IT arkitektur 
    • Prosjekter i offentlige sektor Tjenesteutvikling 

    Personlige egenskaper:

    Personlig egnethet vektlegges. Du bør være: 

    • Strukturert, analytisk og glad i å dokumentere og systematisere 
    • Ansvarsbevisst og god rolleforståelse 
    • God til å kommunisere, skape tillit og fremme relasjoner 

    Du bør også:

    • Raskt kunne sette deg inn i nye problemstillinger, jobbe selvstendig og ta ansvar for egne leveranser 
    • Ha en interesse for digitalisering og teknologianvendelse 
    • Evne til å ha mange baller i luften og takle et høyt tempo 
    • Ha gode samarbeidsegenskaper og liker å skape resultater sammen med andre 

    Vi tilbyr:

    • Spennende og utfordrende prosjekter hos Norges største arbeidsgiver 
    • Mulighet til å påvirke et spennende og innovativt område innenfor helsesektoren 
    • Gode utviklingsmuligheter i et sterkt fagmiljø og frihet til å påvirke egne arbeidsoppgaver. 
    • Mulighet for kurs/sertifiseringer innen bl.a. prosjektmetoder og -standarder og for å delta i samarbeidsfora både internt og eksternt 
    • Fleksibel arbeidstid, arbeidstid er 37,5 timer per uke inkludert lunsj 
    • Muligheter for avtale om hjemmekontor deler av arbeidstiden 
    • Bedriftsidrettslag og et godt sosialt miljø med aktiviteter som trening, turer og sosiale treff 
    • Trivelige lokaler sentralt i Oslo sentrum med sykkelparkering, et godt kollektivtilbud, kantine og møtelokaler.
    • Gode forsikrings-, pensjons- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd. 
    • Lønnstrinn 47 - 55 avhengig av erfaring, utdanning og kompetanse. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes 
    • En jobb med mening! 
     

    • Bedrift
      Oslo kommune
    • Søknadsfrist
      07.11.2024
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      0182, OSLO
      OSLO
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5931366
    • Se her for andre jobber fra Oslo kommune