Bedrift
Tynset kommuneSøknadsfrist
24.08.2022Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2500, TYNSET
TYNSET
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4717123Se her for andre jobber fra Tynset kommune
- Oppdatert 06.08.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Tynset kommune
PP-rådgiver ved PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Da vil dette kanskje være drømmejobben for deg!
Tynset kommune har ledig 100 % fast stilling som PP-rådgiver, med arbeidssted Pedagogisk Psykologisk Tjeneste/logopedtjenesten i Nord-Østerdal.
PP-tjenesten/logopedtjenesten har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring, mestring, forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfellesskap og utvikling i barnehager og skoler, og godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i kommunene. Vi søker nå etter en engasjert, kunnskapsrik og endringskompetent PP-rådgiver, som ønsker å bidra til å gjøre en forskjell for barn og unge i Nord-Østerdal. Den ledige stillingen vil i hovedsak være tilknyttet barnehagene.
Du vil få engasjerte kollegaer med høy fagkompetanse og interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i samarbeid med barnehager og skoler. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø. Du vil få intern opplæring og veiledning etter behov.
Kort om stillingen:
PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver:
- PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndige vurderinger når loven krever det
- PP-tjenesten skal hjelpe skoler og barnehager i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov
Om oss:
PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal er interkommunal tjeneste som betjener 6 kommuner, med Tynset som vertskommune.
PP-tjenesten/logopedtjenesten har 10 ansatte fordelt på 9 årsverk inkludert merkantil og leder. Det er ansatte med høy kompetanse som jobber i fellesskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver:
- Utarbeide sakkyndige vurderinger
- Kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler
- Veiledning/rådgiving/samarbeid med barnehager, skoler, foresatte og barn/elever
- Samtaler med barn/elever med fokus på barnets beste/barnets stemme
- Tverrfaglig samarbeid
- Bidra i utvikling av PP-tjenesten/logopedtjenestens profesjonelle læringsfelleskap og utviklingen av en fremtidsrettet PP-tjeneste/logopedtjeneste
Oppgavene er utfordrende og varierte, og gjennomføres på individ, gruppe- og systemnivå. Det med regnes med endringer i oppgaver, ansvarsområder og organisasjonsmessige tilpasninger som følge av kontinuerlig utvikling av tjenesten framover.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på masternivå innen spesialpedagogikk eller pedagogikk, psykososialt arbeid/sosialt arbeid, logopedi, psykologi eller tilsvarende
- Bachelorgrad og relevant tilleggskompetanse/erfaring kan kompensere for mastergrad
- Utrednings- og testkompetanse
- Gode språklige ferdigheter både muntlig og skriftlig
- God samhandlingskompetanse.
- Relevant arbeidserfaring fra PPT, barnehage og eller skole vil bli vektlagt
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeidsevner, men samtidig ha evne til å arbeide selvstendig
- Engasjert i barn/i elevens læring og læringsmiljø
- Beslutnings- og gjennomføringsevne
- Du motiveres av - og viser den tryggheten som trengs for å stå i krevende samarbeid og til å holde kurs/grupper
- Arbeider kunnskaps- og forskningsbasert
- Evne til å motivere og engasjere
- Pågangsmot og løsningsorientert
- Stor arbeidskapasitet og godt humør
- Vilje og evne til fornyelse og endring
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vi tilbyr:
- En spennende stilling med varierte oppgaver
- Et godt tverrfaglig miljø og muligheter for etterutdanninger/kurs
- Et hyggelig arbeidsmiljø med mye kompetanse, engasjerte kollegaer og høy trivsel
- Tjenesten disponerer 4 biler
- Fleksitidsordning
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger (KLP)
Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av lover, reglement, og tariffavtaler.
Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.
NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.
Bedrift
Tynset kommuneSøknadsfrist
24.08.2022Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2500, TYNSET
TYNSET
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4717123Se her for andre jobber fra Tynset kommune
- Oppdatert 06.08.2022