• Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2022
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717123
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 06.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tynset kommune

PP-rådgiver ved PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Da vil dette kanskje være drømmejobben for deg!
Tynset kommune har ledig 100 % fast stilling som PP-rådgiver, med arbeidssted Pedagogisk Psykologisk Tjeneste/logopedtjenesten i Nord-Østerdal.

PP-tjenesten/logopedtjenesten har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring, mestring, forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfellesskap og utvikling i barnehager og skoler, og godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i kommunene. Vi søker nå etter en engasjert, kunnskapsrik og endringskompetent PP-rådgiver, som ønsker å bidra til å gjøre en forskjell for barn og unge i Nord-Østerdal. Den ledige stillingen vil i hovedsak være tilknyttet barnehagene.

Du vil få engasjerte kollegaer med høy fagkompetanse og interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i samarbeid med barnehager og skoler. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø. Du vil få intern opplæring og veiledning etter behov.

Kort om stillingen:
PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver:

-       PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndige vurderinger når loven krever det
-       PP-tjenesten skal hjelpe skoler og barnehager i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov

Om oss:
PP-tjenesten/logopedtjenesten i Nord-Østerdal er interkommunal tjeneste som betjener 6 kommuner, med Tynset som vertskommune.
PP-tjenesten/logopedtjenesten har 10 ansatte fordelt på 9 årsverk inkludert merkantil og leder. Det er ansatte med høy kompetanse som jobber i fellesskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide sakkyndige vurderinger
  • Kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler
  • Veiledning/rådgiving/samarbeid med barnehager, skoler, foresatte og barn/elever
  • Samtaler med barn/elever med fokus på barnets beste/barnets stemme
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Bidra i utvikling av PP-tjenesten/logopedtjenestens profesjonelle læringsfelleskap og utviklingen av en fremtidsrettet PP-tjeneste/logopedtjeneste

Oppgavene er utfordrende og varierte, og gjennomføres på individ, gruppe- og systemnivå. Det med regnes med endringer i oppgaver, ansvarsområder og organisasjonsmessige tilpasninger som følge av kontinuerlig utvikling av tjenesten framover.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå innen spesialpedagogikk eller pedagogikk, psykososialt arbeid/sosialt arbeid, logopedi, psykologi eller tilsvarende
  • Bachelorgrad og relevant tilleggskompetanse/erfaring kan kompensere for mastergrad
  • Utrednings- og testkompetanse
  • Gode språklige ferdigheter både muntlig og skriftlig
  • God samhandlingskompetanse.
  • Relevant arbeidserfaring fra PPT, barnehage og eller skole vil bli vektlagt
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner, men samtidig ha evne til å arbeide selvstendig
  • Engasjert i barn/i elevens læring og læringsmiljø
  • Beslutnings- og gjennomføringsevne
  • Du motiveres av - og viser den tryggheten som trengs for å stå i krevende samarbeid og til å holde kurs/grupper
  • Arbeider kunnskaps- og forskningsbasert
  • Evne til å motivere og engasjere
  • Pågangsmot og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet og godt humør
  • Vilje og evne til fornyelse og endring

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling med varierte oppgaver
  • Et godt tverrfaglig miljø og muligheter for etterutdanninger/kurs
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med mye kompetanse, engasjerte kollegaer og høy trivsel
  • Tjenesten disponerer 4 biler
  • Fleksitidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger (KLP)

Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av lover, reglement, og tariffavtaler.

Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.

 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste,  dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

  • Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2022
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717123
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 06.08.2022