Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
03.10.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4758700Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 14.09.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nes kommune
PP-rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Pedagogisk tjeneste skal hjelpe skoler og barnehager i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringa bedre til rette for barn/elever med særlige behov. Vi skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.
Pedagogisk tjeneste i Nes kommune har fokus på det helhetlige læringsmiljøet i skoler og barnehager, og er underlagt kommunalområdet Oppvekst og Utdanning. Skole- og barnehageåret 2022-23 har tjenesten et særlig fokus på trygt og godt læringsmiljø i barnehage og skole, samt pedagogisk analyse som metode/verktøy i veiledningsarbeid.
Vi har ledig 1 fast stilling i 100%. Tiltredelse så snart som mulig.
Arbeidsoppgaver:
- Utrednings- og sakkyndighetsarbeid på alle områder der lovverket krever det
- Intern og ekstern organisasjonsutvikling
- Veiledning og kompetanseheving i skoler og barnehager
- Tverrfaglig samarbeid
- Oppfølging av kommunale planer på aktuelle områder
- Vedlikeholde og videreutvikle egen kompetanse og bidra til at virksomhetens kompetanse utvikles
Kvalifikasjoner:
- Det er ønskelig med master innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk, logopedi eller psykologi
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningsnivå
- Det er ønskelig med relevant erfaring innenfor enten skole- eller barnehageområdet
- Test- og utredningskompetanse. Det må fremkomme av søknaden hvilken testkompetanse du har
- Veiledningskompetanse
- God kunnskap om spesialpedagogisk arbeid og tilpasset opplæring/tilpasset pedagogisk tilbud
- God systemforståelse
- Svært gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
- Gode IKT-ferdigheter
- Søker må ha førerkort klasse B
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. I henhold til opplæringsloven § 10-9
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Ansvarlig, nøyaktig og effektiv
- Fleksibel og tilpasningsdyktig
- Bidragsyter både faglig og sosialt
- Mestrer å jobbe selvstendig og strukturert
- Mestrer høyt arbeidstempo og har stor arbeidskapasitet
Vi tilbyr:
- Fleksitid
- Godt arbeidsmiljø med hyggelige, inkluderende, motiverte og faglig oppdaterte kolleger
- Spennende arbeidsoppgaver og gode muligheter for utvikling
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
03.10.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4758700Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 14.09.2022