• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    03.10.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4758700
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
Ledig stilling

Nes kommune

PP-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Pedagogisk tjeneste skal hjelpe skoler og barnehager i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringa bedre til rette for barn/elever med særlige behov. Vi skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.
Pedagogisk tjeneste i Nes kommune har fokus på det helhetlige læringsmiljøet i skoler og barnehager, og er underlagt kommunalområdet Oppvekst og Utdanning. Skole- og barnehageåret 2022-23 har tjenesten et særlig fokus på trygt og godt læringsmiljø i barnehage og skole, samt pedagogisk analyse som metode/verktøy i veiledningsarbeid.

Vi har ledig 1 fast stilling i 100%. Tiltredelse så snart som mulig.

Arbeidsoppgaver:

  • Utrednings- og sakkyndighetsarbeid på alle områder der lovverket krever det
  • Intern og ekstern organisasjonsutvikling
  • Veiledning og kompetanseheving i skoler og barnehager
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Oppfølging av kommunale planer på aktuelle områder
  • Vedlikeholde og videreutvikle egen kompetanse og bidra til at virksomhetens kompetanse utvikles

Kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med master innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk, logopedi eller psykologi
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningsnivå
  • Det er ønskelig med relevant erfaring innenfor enten skole- eller barnehageområdet
  • Test- og utredningskompetanse. Det må fremkomme av søknaden hvilken testkompetanse du har
  • Veiledningskompetanse
  • God kunnskap om spesialpedagogisk arbeid og tilpasset opplæring/tilpasset pedagogisk tilbud
  • God systemforståelse
  • Svært gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
  • Gode IKT-ferdigheter
  • Søker må ha førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. I henhold til opplæringsloven § 10-9

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Ansvarlig, nøyaktig og effektiv
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Bidragsyter både faglig og sosialt
  • Mestrer å jobbe selvstendig og strukturert
  • Mestrer høyt arbeidstempo og har stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • Fleksitid
  • Godt arbeidsmiljø med hyggelige, inkluderende, motiverte og faglig oppdaterte kolleger
  • Spennende arbeidsoppgaver og gode muligheter for utvikling
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    03.10.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4758700
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune