• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5193937
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 16.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Planrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Planavdelingen består av 6 planleggere, og hører til kommunalområdet Samfunn og miljø. Avdelingens hovedoppgaver er reguleringsplaner, kommunedelplan, kulturminneforvaltning, fradeling og tettstedsutvikling. Arbeidsfeltet er allsidig og variert, og oppgavene vil være knyttet til både saksbehandling, råd og veiledning. Utfordringene strekker seg fra urban utvikling av stasjonsbyen Årnes, videreutvikling av tettsteder og forvaltning av kulturlandskapet. Sammenhengen fra plan til byggesak og oppgaveløsning på tvers av fagfelt er viktig for oss. Dette ønsker vi at vår nye planrådgiver skal være med å videreutvikle.

Vi oppfordrer både erfarne og nyutdannede å søke.

For den rette søkeren med lang erfaring kan det være muligheter for en rolle som fast stedfortreder for avdelingsleder.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på mastergradsnivå med fagbakgrunn som fysisk planlegger, arkitekt, landskapsarkitekt, geograf eller tilsvarende
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og relevant lovverk
  • Relevant praksis med plan og bygningsloven er ønskelig
  • Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
  • Beherske moderne IKT-verktøy godt
  • Gode norskkunnskaper med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du må ha gode samarbeidsevner og være god til å kommunisere i møte med ulike mennesker og aktører
  • Du må ha evne til å arbeide selvstendig, målbevisst og sammen med andre for å oppnå gode resultater
  • Du er ansvarsbevisst, effektiv og strukturert. Samtidig er du løsningsorientert og fleksibel
  • Du trives med høyt arbeidstempo
  • Du trives med å omgås mennesker
  • Vi legger stor vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
  • Mulighet for å jobbe tverrfaglig 
  • En variert hverdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5193937
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 16.05.2023