Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4993870Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 04.02.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Personalrådgiver, svangerskapsvikariat
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for barn og familie har overordnet faglig og administrativt ansvar for barnevernet, Barne- og familietjenesten, samt en rekke byomfattende tjenester. Byomfattende tjenester er fordelt på to enheter; Barnevernvakten, Utekontakten og Fosterhjemsveiledning og -tilsyn, og Barneverntjenesten for enslige mindreårige flyktninger, og Forvaltning og Avlasting psykisk helse.
Vi søker engasjert og dyktig personalrådgiver til svangerskapsvikariat i 100 % stilling i byomfattende enheter i Etat for barn og familie.
Svangerskapsvikariatet har en varighet på cirka 9 måneder, med mulighet for forlengelse.
Som personalrådgiver har du ditt arbeidssted i sentrum, men vil inngå i et team med personalrådgivere i etaten og byrådsavdeling.
Barneverntjenesten for enslige mindreårige flyktninger, og Forvaltning og Avlasting psykisk helse består av avdelingene: EMFO, EMBO, Avdeling for kontaktpersoner, Oppfølgingsavdelingen, Avlastning psykisk helse, Forvaltning og Olav Bjordalsvei Avlastning(OBA).
Enhet for Barnevernvakten, Utekontakten og fosterhjemsveiledning og -tilsyn består av avdelingene: Barnevernvakten, fire oppfølgingsavdelinger(DUE), to oppsøkende avdelinger, en avdeling for miljøterapeutisk avlastning og Fosterhjemsveiledning og -tilsyn. I tillegg kommer en rekke ulike særtiltak, prosjekter og satsninger blant annet innenfor områdene rusforebygging og grenseoverskridende kriminalitet.
Vi ønsker deg som er faglig dyktig, engasjert og motiverende. Som personalrådgiver er du opptatt av å skape tillit, gi god lederstøtte og bidra til at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Arbeidsoppgaver:
- Rådgivning og støtte til ledere og ansatte i personalsaker og -spørsmål
- Opplæring og veiledning i lov, avtaleverk og retningslinjer
- Saksbehandling og rapportering innen HR-feltet
- Sikre et godt samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
- Bistå i informasjons- og drøftingsmøter
- Initiere og bidra i forbedrings- og utviklingsarbeid
- Aktiv deltakelse i fagnettverk og prosjektgrupper
- Bistand i rekrutteringsprosesser
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis på masternivå, eksempelvis innen
administrasjon, HR, personalledelse, arbeids- og organisasjonspsykologi, jus - Bred erfaring fra arbeid innenfor stillingens arbeidsfelt, fortrinnsvis fra offentlig virksomhet
- God kunnskap om relevant lov- og avtaleverk
- Rådgivnings- og saksbehandlererfaring
Personlige egenskaper:
- Engasjement for HR-feltet
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Flink til å veilede og samarbeide med andre
- Strukturert og løsningsorientert
- Initiativrik og positiv til forbedrings- og endringsarbeid
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Faglig og personlig utvikling
- Deltakelse i et stort fagnettverk
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4993870Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 04.02.2023