• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622094
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Personalrådgiver 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for botjenester for utviklingshemmede i Bergenhus og Årstad og Enhet for avlastningstjenester gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i  bofellesskap, botiltak, avlastningstjeneste, samlokaliserte boliger og private hjem. Begge enheter tilhører Etat for tjenester til utviklingshemmede og er samlokalisert i nye lokaler på Bontelabo i Bergen sentrum. Totalt har enhetene pr nå 534 årsverk fordelt på 36 tjenestesteder og vi er i vekst. 

Vi har nå ledig 100 % stilling som personalrådgiver i Botjenester Bergenhus/ Årstad  og Enhet for avlastningstjenester. Personalrådgiver betjener pr nå  begge enheter, men er organisatorisk underlagt enhetsleder for botjenester i Bergenhus og Årstad og inngår i etaten sin personalrådgivergruppe. 

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede igjennom å bidra til et godt personalarbeid i tett samarbeid med avdelingsledere. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og ønsker å bidra til at kvaliteten er i høysetet. Som personalrådgiver er du opptatt av å skape tillit, å bidra til at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet.

Arbeidsoppgaver:

  • Være rådgiver og bistå enhetsleder, stabsleder og avdelingsleder i personalfaglige spørsmål, og personalsaker
  • Inngå i etatens personalrådgivergruppe
  • Være ledernes bindeledd inn mot etaten i vanskelige/- og viktige saker innen personalfeltet
  • Bistå enhetsleder i omstilling- og omorganiseringsprosesser
  • Være rådgiver for ledere i saker vedrørende overføring av ansatte, fortrinnsrett, utprøving ved annet arbeidssted o.l.
  • Bistå med opplæring til ledergruppen innen ulike områder av personalfeltet
  • Bistå ledere innen sykefraværsoppfølging
  • Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon i personalsaker
  • Ha kunnskap om lønnsforhold i henhold til retningslinjer i Bergen kommune
  • Håndtering av retningslinjer og reglement på personalområdet, og personalspørsmål som arbeidstid/permisjoner, lønnsplassering, ferielov mm.
  • Kvalitetssikre formalia ved skadetilfeller
  • Bistå enhetsleder, stabsleder og avdelingsledere i rekrutteringsprosesser
  • Ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være pådriver i nærværsarbeid
  • Kvalitetssikre at rutiner fra HR-seksjonen blir videreformidlet og fulgt i organisasjonen
  • Sikre godt samarbeid med NAV, Bedriftshelsetjenesten, tillitsvalgte, verneombud og andre aktuelle samarbeidspartnere
  • Oppfølging av HMS-arbeidet og delta i enhetenes AMG gruppe
  • Delta og bidra i etatens ressursgrupper innen personalområde
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyskole eller universitetsutdanning innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • God kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk innen personalområdet
  • Fortrinnsvis erfaring fra saksbehandling innen offentlig eller privat sektor
  • Gode kommunikasjonsferdigheter samt god skriftlig og muntlig formidlingsevne er en forutsetning.
  • Må ha god relasjonell kompetanse
  • Personlig egnethet er avgjørende
  • Gode datakunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk

Personlige egenskaper:

  • God evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Løsningsorientert og kan vise til gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Du bidrar aktivt til å skape og opprettholde gode relasjoner
  • Evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • God til å prioritere i en hektisk hverdag og har høy arbeidskapasitet
  • Personlig og faglig trygghet 
  • Handlekraftig og tydelig
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
  • Bidrar positivt i arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr et godt og aktivt arbeidsmiljø på tvers av enhetene
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Nettverk med andre personalrådgivere
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn som rådgiver etter lokale lønnsbestemmelser og utdanningsnivå
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622094
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.05.2022