Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
21.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4622094Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Personalrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for botjenester for utviklingshemmede i Bergenhus og Årstad og Enhet for avlastningstjenester gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, avlastningstjeneste, samlokaliserte boliger og private hjem. Begge enheter tilhører Etat for tjenester til utviklingshemmede og er samlokalisert i nye lokaler på Bontelabo i Bergen sentrum. Totalt har enhetene pr nå 534 årsverk fordelt på 36 tjenestesteder og vi er i vekst.
Vi har nå ledig 100 % stilling som personalrådgiver i Botjenester Bergenhus/ Årstad og Enhet for avlastningstjenester. Personalrådgiver betjener pr nå begge enheter, men er organisatorisk underlagt enhetsleder for botjenester i Bergenhus og Årstad og inngår i etaten sin personalrådgivergruppe.
Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede igjennom å bidra til et godt personalarbeid i tett samarbeid med avdelingsledere. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og ønsker å bidra til at kvaliteten er i høysetet. Som personalrådgiver er du opptatt av å skape tillit, å bidra til at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet.
Arbeidsoppgaver:
- Være rådgiver og bistå enhetsleder, stabsleder og avdelingsleder i personalfaglige spørsmål, og personalsaker
- Inngå i etatens personalrådgivergruppe
- Være ledernes bindeledd inn mot etaten i vanskelige/- og viktige saker innen personalfeltet
- Bistå enhetsleder i omstilling- og omorganiseringsprosesser
- Være rådgiver for ledere i saker vedrørende overføring av ansatte, fortrinnsrett, utprøving ved annet arbeidssted o.l.
- Bistå med opplæring til ledergruppen innen ulike områder av personalfeltet
- Bistå ledere innen sykefraværsoppfølging
- Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon i personalsaker
- Ha kunnskap om lønnsforhold i henhold til retningslinjer i Bergen kommune
- Håndtering av retningslinjer og reglement på personalområdet, og personalspørsmål som arbeidstid/permisjoner, lønnsplassering, ferielov mm.
- Kvalitetssikre formalia ved skadetilfeller
- Bistå enhetsleder, stabsleder og avdelingsledere i rekrutteringsprosesser
- Ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være pådriver i nærværsarbeid
- Kvalitetssikre at rutiner fra HR-seksjonen blir videreformidlet og fulgt i organisasjonen
- Sikre godt samarbeid med NAV, Bedriftshelsetjenesten, tillitsvalgte, verneombud og andre aktuelle samarbeidspartnere
- Oppfølging av HMS-arbeidet og delta i enhetenes AMG gruppe
- Delta og bidra i etatens ressursgrupper innen personalområde
- Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig høyskole eller universitetsutdanning innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus
- Ønskelig med relevant videreutdanning
- God kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk innen personalområdet
- Fortrinnsvis erfaring fra saksbehandling innen offentlig eller privat sektor
- Gode kommunikasjonsferdigheter samt god skriftlig og muntlig formidlingsevne er en forutsetning.
- Må ha god relasjonell kompetanse
- Personlig egnethet er avgjørende
- Gode datakunnskaper
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
Personlige egenskaper:
- God evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
- Løsningsorientert og kan vise til gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Du bidrar aktivt til å skape og opprettholde gode relasjoner
- Evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
- God til å prioritere i en hektisk hverdag og har høy arbeidskapasitet
- Personlig og faglig trygghet
- Handlekraftig og tydelig
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
- Bidrar positivt i arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Vi tilbyr et godt og aktivt arbeidsmiljø på tvers av enhetene
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Nettverk med andre personalrådgivere
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn som rådgiver etter lokale lønnsbestemmelser og utdanningsnivå
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
21.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4622094Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.05.2022