Company
Bergen kommuneApplication deadline
22.08.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5006, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4001251Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 31.07.2021
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Personalrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker en engasjert og dyktig personalrådgiver til administrasjonsavdelingen ved Etat for inkludering.
Etat for inkludering består av 3 resultatenheter; Introduksjonssenteret for flyktninger, Tolketjenesten og Nygård skole. Formålet med etaten er å samle og videreutvikle tjenestene som jobber med bosetting av nyankomne flyktninger, kvalifisering til deltakelse i arbeids- og samfunnslivet samt å bidra til at tjenesteytere i Bergen kommune blir gjort i stand til å ivareta sin informasjonsplikt overfor ikke-norskspråklige brukere.
Til administrasjonsavdelingen ved Etat for inkludering har vi ledig en fast 100% stilling som personalrådgiver. Vi søker en engasjert og dyktig kollega. Som personalrådgiver vil du være en viktig ressursperson innen personalfeltet for etaten.
Stillingen har oppgaver innen personaladministrasjon, personalforvaltning og rekruttering, samt andre administrative oppgaver. Arbeidet krever selvstendighet og initiativ, men også fleksibilitet og god evne til å samarbeide da vi jobber en del i team.
Arbeidsoppgaver:
- Personaladministrative oppgaver for enhetene (utvikle og styrke etatens personalarbeid)
- Ansvar for utvikling og kontinuerlig oppdatering av rutiner, systemer og maler
- Rådgiving og støtte til ledere og ansatte innen HR/personalområdet/lov, avtaleverk og retningslinjer
- Bistå og gi opplæring og lederstøtte i IA- arbeid og sykefraværssaker
- Bistå ledere i rekrutteringsprosesser - saksbehandling
- Rådgivning, saksforberedelser og saksbehandling i krevende personalsaker
- Systemansvarlig/superbruker ulike datasystem
- Saksbehandling, rapporteringsarbeid, utredningsarbeid innen personal, HMS og pensjonssaker.
- Andre løpende driftsoppgaver, som bl.a. arbeidsavtaler, lønnsfastsettelse og lønnskontroll.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på bachelor innen HR/personalfeltet.
- Minimum fem års relevant arbeidserfaring innenfor personalfeltet.
- God kunnskap om lov og avtaleverk, samt god kjennskap og erfaring med prosedyrer og retningslinjer innen personalfeltet (arbeidsmiljøloven, ansettelsesforhold/arbeidsavtaler)
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- God brukerkompetanse innen IKT
- Det er en fordel med kjennskap til flest mulig av datasystemene som brukes til oppgavene (eksempelvis UBW HR, Webcruiter, BK360)
- Relevant arbeidserfaring iht. aktuelle arbeidsoppgaver
- Erfaring fra arbeid med ledere og ledergrupper
- Erfaring fra offentlig virksomhet, fortrinnsvis fra kommunal sektor er en fordel
Personlige egenskaper:
- Nøyaktig og grundig, og har en systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene
- Serviceinnstilt, fleksibel og arbeide godt sammen med andre
- God analytisk innsikt og kunne tenke helhetlig
- Initiativrik, kunne arbeide selvstendig, systematisk og strukturert
- Evner å formidle og presentere et budskap på en tydelig måte
- Løsningsorientert og nytenkende
Vi tilbyr:
- Utfordrende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter i en etat med et viktig samfunnsansvar
- Dyktige og engasjerte kolleger
- Et hyggelig arbeidsmiljø med deltakelse i en administrasjonsavdeling med stort fagnettverk.
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger Sentralt beliggende moderne kontorfasiliteter
Company
Bergen kommuneApplication deadline
22.08.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5006, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4001251Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 31.07.2021