• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    07.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5004, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6026478
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Personalkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker deg som trives i en selvstendig og variert HR-stilling, og som har et genuint engasjement for HR faget. 

Du vil i enheten, Hjemmebaserte tjenester Bergenhus, ha fagansvar innen personal og jobbe både operasjonelt og strategisk. Å forstå de forhold som påvirker drift vil være viktig for å lykkes i oppdraget. Vi har et særlig fokus på arbeidsmiljø, og de forhold som skaper helsefremmende arbeid som igjen vil påvirke sykefraværet. 

 

Den rette kandidaten for stillingen er trygg i faget, særlig det juridiske rundt lov og avtaleverk, samt er oppdatert på aktuelle tiltak via NAV eller Arbeidslivssenteret. Du motiveres av å profesjonalisere og effektivisere ulike HR prosesser lokalt. Stillingen er organisert i en tverrfaglig administrasjon, der det jobber kollegaer med ansvar innen økonomi, lønn, drift, personal, fag og kvalitet. Stillingen deltar i ledergruppen og rapporterer til Enhetsleder. 

 

Hjemmebaserte tjenester i Bergenhus har 8 ulike avdelinger med spesifiserte oppgaver knyttet til nødvendig helsehjelp i hjemmet, samt en egen avdeling som yter praktisk bistand hushold. Brukermedvirkning samt hjelp til selvhjelp er noen av våre fokusområder. Vi jobber etter prinsippene i tillits- og faglighetsreformen, og er med det bevisst på å bygge tillit mellom ledere, medarbeidere og pasienter. Vi har fokus på, og fremmer et aktivt medarbeiderskap.

Det arbeider ca 300 ansatte i enheten, med ulik utdanning og bakgrunn, de fleste med en autorisasjon innen helse. 

 

Oppstart etter avtale. Du er velkommen til å ringe oss med eventuelle spørsmål. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå innen personal og administrasjon.
  • Må ha oppdatert kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk.
  • Relevant erfaring fra lignende arbeid innen personal.
  • Lang og bred erfaring innen fagfeltet kan kompensere for høyskole- eller universitetsutdanning.
  • Gode formidlingsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Ønskelig med erfaring fra veiledning og/eller undervisning
  • Kunnskaper i bruk av data og kontorstøttefunksjoner
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig på nivå med Bergenstesten 2.

Personlige egenskaper:

  • Du er pålitelig og grundig i ditt arbeid
  • Du evner å prioritere når det er forventninger om å utføre ulike oppgaver parallelt
  • Du må både kunne jobbe selvstendig og ha gode samarbeidsevner
  • Du må ha god skriftlig formidlingsevne, som ivaretar gjeldende lovverk. 
  • Stillingen krever i perioder høy arbeidskapasitet
  • Vi ser for oss at du er nysgjerrig, og søker etter svar og ikke gir opp dersom det tar litt tid
  • Du ser nytten av å arbeide i team, der man har høy grad av tilstedeværelse.

Vi tilbyr:

  • Lønn ut fra kvalifikasjoner etter Bergen kommunes lønnsregulativ
  • Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø, med spennende oppgaver innen et viktig samfunnsoppdrag
  • Opplæring i relevante fagsystemer. Tilgang til et stort antall interne kurs digitale/fysisk
  • Mulighet til å påvirke utvikling av egen stilling
  • Fleksitidsordning
  • Trivelige lokaler på Nordnes, der du vil disponere ett eget kontor
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    07.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5004, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6026478
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune