Företag
Lillestrøm KommuneAnsökningstiden
01.12.2019Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlige tjenester og forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
2279438Se här för andra jobb från Lillestrøm Kommune
- Uppdaterad 26.11.2019
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Lillestrøm Kommune
Overingeniør, GIS-administrator
Offentlige tjenester og forvaltning
Lillestrøm kommunes utvikling skal bygge på FNs bærekraftsmål
Klima og miljø
• Lillestrøm kommune skal redusere klimagassutslippene og ha en god ressursforvaltning, samtidig som kommunen skal håndtere forventet befolkningsvekst
By- og tettstedsutvikling
• Lillestrøm kommune skal ha en attraktiv regionby og livskraftige lokalsamfunn
Hele livet
• Lillestrøm kommune skal støtte opp under innbyggernes mestring av egne liv i alle livets faser
• Lillestrøm kommune skal være åpen, lærende og nytenkende
Kultur, miljø og samfunn er samlet organisatorisk for å sette kommunen i stand til å ta et helhetlig grep om områder som er avgjørende for god samfunnsutvikling. Kommunalområdet By- og stedsutvikling vil bestå av fem avdelinger: Geodata, Landbruk, Stedsutvikling, Byutvikling og Strategi og analyse hvor avdelingslederne rapporterer til kommunalsjefen.
Geodataavdelingen vil bestå av to seksjoner med seksjonsledere som rapporterer til avdelingsleder. Seksjon oppmåling og forvaltning vil ha ansvar for matrikkel, kartforvaltning og oppmålingstjenester. Seksjon karttjenester vil ha ansvar for etablering og videreutvikling av felles GIS-plattform, samt levere kartprodukter og karttjenester. Stillingen som GIS-administrator ligger i seksjon karttjenester og vil rapportere til seksjonsleder. ArcGIS fra Esri benyttes som felles GIS-plattform. I tillegg benytter vi FME fra Safe Software, GeoCortex fra Latitude Geographics og CityEngine fra Esri. For saksoppfølging benytter vi Jira fra Atlassian. Leveranser gjennomføres med Scrum som rammeverk (smidig utvikling).
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Administrasjon og videreutvikling av felles GIS- og kartplattform
- Tilrettelegge for integrasjon og dataflyt mellom forskjellige systemer
- Overvåke og vedlikeholde GIS-plattform
- Sikre integritet og sikkerhet for eksisterende geodata i felles GIS-plattform
- Prosessforbedring, utvikling og dokumentasjon av karttjenester og -produkter, herunder automatisering av prosesser og produksjonsløyper
- Leveranse av GIS-analyser, kartdata og -produkter
Formelle krav:
- Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevant fagområde
- Dokumentert kompetanse på geografiske informasjonssystemer (GIS)
Øvrige kvalifikasjoner:
- Inngående kjennskap til fagfeltet og erfaring fra kommunal forvaltning
- Erfaring fra ledelse av prosjekter
- Ønskelig med sertifisering som Scrummaster
Utdanningsnivå:
Høyskole/Universitet, Hovedfag/Mastergrad innenfor retningene Geografiske informasjonssystemer (GIS)/Geomatikk/IKT
- Du skaper engasjement
- Du har god formidlingsevne og er i stand til å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
- Du har god evne til å prioritere mellom ulike oppgaver
- Du mener at samarbeid og samhandling på tvers er et viktig suksesskriterium for å realisere kommunens målsettinger
- Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
- Godt arbeidsmiljø
- Utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktig lønn
- Fleksibel arbeidstid
- Moderne IT-verktøy og gode systemer
- God pensjons- og forsikringsordning
- Aktivt bedriftsidrettslag
- En unik mulighet til å være med på å bygge Lillestrøm kommune med ambisiøse mål om bærekraft og bykvalitet
Företag
Lillestrøm KommuneAnsökningstiden
01.12.2019Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlige tjenester og forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
2279438Se här för andra jobb från Lillestrøm Kommune
- Uppdaterad 26.11.2019