• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4691179
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 03.07.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Operatør nødmeldesentral 110-Vest

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

110 Vest består av 38 deltakerkommuner med rundt 600 000 innbyggere i gamle Hordaland og Sogn og Fjordane. De omfatter 33 brannvesen med til sammen 94 brannstasjoner. Bergen er vertskommune og har ansvaret for drift og administrasjon av sentralen, som ligger i hovedbrannstasjonen i Bergen. 110 Vest kommer til å håndtere rundt 13 000 nødanrop og 8 000 oppdrag årlig. Sentralen ligger i Hovedbrannstasjonen til Bergen Brannvesen på Nygårdstangen i Bergen.

110 Vest søker etter 1 ny operatør for snarlig tiltredelse. De som blir ansatt må gjennomgå intern opplæring før plassering i turnus. 

Arbeidsoppgaver:

  • Mottak og behandling av nødtelefoner og automatalarmer
  • Utalarmering av brannvesenets ressurser i 110-distriktet
  • Støttefunksjoner for brannvesenene i 110-distriktet
  • Koordinere og prioritere bruk av samband innen regionen

Kvalifikasjoner:

  • Må ha utdanning som gjør at en fyller krav i hht. § 39 i Brann- og redningsvesen forskriften
  • Opplæring som operatør fra nødalarmeringssentral, eller være villig til å gjennomføre slik opplæring innen 2 år etter ansettelse
  • Erfaring fra nødmeldesentral og operativ tjeneste vektlegges
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig. Beherske engelsk
  • Minimum førerkort klasse B, ønskelig med C1
  • Fortrolig med arbeid på PC og andre IKT- løsninger
  • Være fortrolig med bruk av kommunikasjonsmidler herav samband og telefoni m.m.
  • Sikkerhetsklarering hemmelig/Nato secret må påregnes
  • Inngåelse i bakvaktsordning kan medføre tidskrav til oppmøte. Bostedsadresse kan bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsegenskaper
  • Må kunne arbeide selvstendig og ta initiativ
  • Evne til å tenke proaktivt
  • Evne til å takle stressende arbeidssituasjoner og god simultankompetanse
  • Kunnskap om IKT som arbeidsverktøy
  • Vandelsattest må fremlegges
  • Kunne jobbe i team

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø med faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Spennende deltagelse i utvikling av nødalarmeringstjenesten i Norge
  • Stillingen inngår i 110-sentralens turnusordning med 33,6 timers uke, noe dagtidsarbeid må påregnes
  • Lønn etter avtaleverket

 

Aktuelle kandidater må påregne å bli kalt inn til tester før evt intervju

 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4691179
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 03.07.2022