• Company
    Nannestad kommune
  • Application deadline
    31.10.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4147896
  • Look here for other jobs from Nannestad kommune
  • Updated 01.11.2021
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Nannestad kommune

Ønsker du å utgjøre en forskjell innenfor økonomisk styring som økonomirådgiver i Nannestad kommune?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad kommune er en kommune i sterk vest som står ovenfor mange spennende utviklingsprosesser i tiden framover. Vi søker nå etter en dyktig økonomirådgiver til økonomiseksjonen som kan være en pådriver for videreutvikling av fagfeltene innenfor økonomistyring, budsjett og internkontroll. Stillingen som økonomirådgiver byr på mange og varierte arbeidsoppgaver, hvor man både kan jobbe selvstendig og i et godt team. Økonomiseksjonen består av 12 årsverk og har ansvaret for utarbeidelse av budsjett og økonomiplan, budsjettoppfølging, regnskap, innkjøp og lønn. 

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeide tverrfaglig med kommunens styringsdokumenter som økonomiplan, årsbudsjett, rapportering og årsmelding
  • Budsjettoppfølging tverrfaglig og på virksomhetsnivå
  • Bidra med støtte til kommunens ledelse og politisk styre i økonomiprosesser for oppgaver med økonomiske vurderinger, tilrettelegging for beslutninger og kvalitetssikring av økonomidokumenter innenfor de ulike kommunalområdene og sektorovergripende områder.
  • Arbeide med relevante styringsdata, nøkkeltall, prognose og økonomiske analyser
  • Rådgivning og opplæring av ledere innenfor stillingens arbeidsoppgaver
  • Nært samarbeid med virksomhetsledere
  • Oppgaver og utvikling innenfor seksjonens ansvarsområde innen controlling og økonomirådgivning 

Kvalifikasjoner:

  • Arbeide tverrfaglig med kommunens styringsdokumenter som økonomiplan, årsbudsjett, rapportering og årsmelding
  • Budsjettoppfølging tverrfaglig og på virksomhetsnivå
  • Bidra med støtte til kommunens ledelse og politisk styre i økonomiprosesser for oppgaver med økonomiske vurderinger, tilrettelegging for beslutninger og kvalitetssikring av økonomidokumenter innenfor de ulike kommunalområdene og sektorovergripende områder.
  • Arbeide med relevante styringsdata, nøkkeltall, prognose og økonomiske analyser
  • Rådgivning og opplæring av ledere innenfor stillingens arbeidsoppgaver
  • Nært samarbeid med virksomhetsledere
  • Oppgaver og utvikling innenfor seksjonens ansvarsområde innen controlling og økonomirådgivning 

Personlige egenskaper:

  • Relevant høyere økonomisk utdanning på masternivå, eventuelt lang erfaring i tillegg til relevant bachelor utdanning
  • Relevant erfaring med oppgaver innenfor økonomistyring, controlling og rådgivning
  • Gode kunnskaper i bruk av digitale verktøy, fordel med erfaring fra UBW (Agresso)
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Erfaring med økonomioppfølging fra offentlig forvaltning, kommunalt regnskap og utvikling av rapporterings- og internkontrollrutiner er ønskelig

Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.  

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling hvor du kan være med å videreutvikle økonomistyringsområdet til kommunen
  • Konkurransedyktig lønn
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode pensjonsbetingelser

 


Annet:

Personlig egenhet vil bli tillagt stor vekt. Kopi av attester og vitnemål vedlegges søknaden. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir brukeren varslet om dette, jfr. Offentlighetslova § 25.

 

  • Company
    Nannestad kommune
  • Application deadline
    31.10.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4147896
  • Look here for other jobs from Nannestad kommune
  • Updated 01.11.2021