Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Ønsker du å skape digitale tjenester som begeistrer? Lillestrøm kommune søker teknologisterk kandidat med ledererfaring til stilling som Seksjonssjef for Prosjekt og utvikling

Offentlig forvaltning

Seksjon Prosjekt og utvikling utgjør en del av Digitalseringsavdelingen i Lillestrøm kommune, sammen med seksjonene IT, Rådgivning og Dokumentasjonssenteret. Seksjonssjef rapporterer til direktør for digitalisering, og inngår i avdelingens ledergruppe. 

Seksjonen har hovedansvar for alle kommunens egne digitale løsninger rettet mot innbyggere og ansatte. Dette omfatter blant annet dialogløsninger for innbyggere, integrasjoner, analyseplattform og en rekke løsninger for å automatisere og forenkle arbeidsprosesser. Seksjonen inneholder også Porteføljekontoret som er en koordinerende funksjon som sørger for at gjennomføring av prosjekter skjer gjennom de valgte standardiserte prosessene. Seksjonen har ressurser med kompetanse som arkitekt, rådgiver, prosjektleder, porteføljeansvarlig, tjenestedesign, interaksjonsdesign og ulike sider innen systemutvikling. Seksjonen har 14 årsverk.


Lillestrøm kommune har valgt Microsoft som teknologiplattform og Azure, Office og Power-plattformene er derfor svært viktige. Kommunen ønsker å ta del i utviklingen av gode fellesløsninger og er engasjert i det regionale samarbeidet DigiViken og i flere nasjonale utvalg innen digitalisering i KS. 


Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med å nå bærekraftsmålene og skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Digitalisering handler om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.  

 

Arbeidsoppgaver:

  • Strategisk og operativt ansvar for etablering, videreutvikling og forvaltning av kommunens egne digitale tjenester rettet mot innbyggere og næringsliv. 
  • Lede arbeidet med utvikling og forvaltning av digitale løsninger som forenkler interne arbeidsprosesser og bidrar til effektivisering og økt kvalitet  
  • Styre, lede og utvikle medarbeidere i seksjonen 
  • Bidra til gode prosesser i seksjonen for å skape forutsigbarhet og åpenhet 
  • Utvikle gode relasjoner og styrke samarbeidet på tvers av organisasjonen for å sikre gode digitale løsninger 
  • Sikre at kommunens egne løsninger ivaretar reglene om personvern 
  • Samarbeide, dele og bidra inn mot nasjonale og regionale digitaliseringsnettverk 
  • Delta i og/eller lede utredninger og prosjekter  
  • Holde presentasjoner internt og eksternt 
  • Personaloppfølging, inkludert rekruttering og ansettelser 
  • Følge opp avdelingens økonomi, herunder bruk av konsulenter 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå, relevant utdanning på bachelornivå kan vurderes
  • Relevant ledererfaring, både strategisk ledelse og personalledelse
  • Sterk digital kompetanse med forståelse for systemutvikling
  • Praktisk erfaring fra bruk av smidig utviklingsmetodikk 
  • Erfaring fra ulike roller innenfor prosjektgjennomføring og metoder som Prosjektveiviseren / Prince2
  • Solid kjennskap til Microsofts plattformer Azure, Office og Power
  • Erfaring fra offentlig sektor vektlegges, men relevant erfaring fra privat sektor er også av interesse 
  • Dokumentert evne til å levere gode resultater

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjonsevner og stort engasjement 
  • Svært gode samarbeidsegenskaper
  • Evne til raskt å analysere og forstå arbeidsprosesser og behov
  • Proaktiv, positiv og løsningsorientert
  • Evne til å forankre og kommunisere løsningsforslag

Vi tilbyr:

  • Et veldig hyggelig, utviklende og sterkt fagmiljø
  • En sentral rolle i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
  • Mulighet for å påvirke den digitale utviklingen i Lillestrøm og andre kommuner i Norge
  • Fleksitidsordning
  • Tilgang til treningsrom og en rekke andre tilbud i bedriftsidretten
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Lønn etter avtale

 

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 

For nærmere informasjon om stillingen ta kontakt med Direktør for digitalisering Torbjørn Pedersen, telefon 934 61 800, eller vår rådgiver Rune Frøyslie, CRUIT, telefon 402 82 150. Henvendelser til rådgiver behandles konfidensielt.