• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6415371
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Ønsker du å bli vår nye fagleder?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Sandnes består av flere avdelinger: Mottak og barnevernvakt, Undersøkelse og oppfølging, Tiltak, samt Omsorg og ettervern. Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider etter Lov om barnevern og søker fagleder i 100 % fast stilling. Avdelingen består i dag av 4 team, hvorav hvert team f.t har 1 fagleder og 6-7 saksbehandlerstillinger. Vi søker nå etter en fagleder som har gode samarbeidsevner og som er genuint opptatt av å finne løsninger som gjør at vi gir rett hjelp til rett tid og at dette gjøres i samarbeid med barn og foreldre.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad som sosionom eller barnevernspedagog
  • Lengre erfaring i saksbehandlingsarbeid etter Lov om barnevern
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Gode skriftlige - og muntlige fremstillingsevner
  • Gode datakunnskaper
  • Sertifikat for bil
  • Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter). 

Personlige egenskaper:

For at du skal være den riktige faglederen for oss må du ha gode evner innen system og struktur, og ha gode evner ift fagledelse av teamets ansatte. Du må ha gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner, og være god på koordinering av teamets arbeidsoppgaver. Du må ha god arbeidskapasitet, være løsnings- og beslutningsdyktig og i tillegg ha en faglig trygghet. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:

  • Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
  • Faglig utvikling og kompetansebygging
  • Engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
  • Disponible tjenestebiler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6415371
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune