• Företag
    Tynset kommune
  • Ansökningstiden
    03.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5625532
  • Se här för andra jobb från Tynset kommune
  • Uppdaterad 07.03.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Tynset kommune

Økonomisjef

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vår nye økonomisjef vil komme til en veldrevet kommune med god økonomistyring og høy kvalitet på tjenesteproduksjonen. Du får en sentral strategisk rolle, inngår i kommunedirektørens ledergruppe, og er en viktig støttespiller for kommunedirektøren, politisk ledelse og kommunens virksomhetsledere. 

Ansvarsområdet er kommunens overordnede økonomistyring og økonomiforvaltning, samt det overordnede operative ansvaret for økonomiavdelingen. Du er en faglig dyktig og erfaren leder som gjennom godt samspill bidrar til en helhetlig og robust økonomifunksjon i kommunen. Tynset kommune står foran en svært spennende tid med mange utfordringer og muligheter.   

Ansvarsområder  

  • Strategisk planlegging og rådgivning innen økonomi  
  • Lede, koordinere og utvikle økonomiavdelingen og den samlede økonomistyringen i kommunen. 
  • Følge opp politiske vedtak og prioriteringer  
  • Foreta økonomiske analyser  
  • Finansforvaltning  
  • Delta aktivt i utviklingsarbeid i kommunen  
  • Lede og utvikle innkjøpsarbeidet  

 Ønskede kvalifikasjoner  

  • Relevant økonomiutdanning på masternivå - bachelorgrad - god relevant praksis kan kompensere for kravet om mastergrad.  
  • Ledererfaring   
  • Strategisk og operativ erfaring med økonomiarbeid  
  • God relasjon – og prosesskompetanse 
  • Erfaring  fra digitaliserings- og utviklingsprosesser innenfor fagområdet, og generelt god IKT- og systemforståelse. 

Personlige egenskaper

  • Strategisk og analytisk  
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter  
  • Samarbeidende og engasjerende. God til å lede og motivere dine medarbeidere
  • Løsnings - og resultatorientert
  • God gjennomføringsevne 
  • Evne til å tenke helhet og til å se sammenhenger mellom økonomi og tjenesteutvikling 

 Vi tilbyr  

  • Spennende ledelsesutfordringer  
  • Strategisk lederstilling i en fleksibel og endringsvillig kommune  
  • En stilling der du i stor grad kan påvirke og utgjøre en forskjell.   
  • En kompetent organisasjon med mange dyktige ledere og medarbeidere  
  • Muligheter for å videreutvikle egen kompetanse

 Det er viktig for oss at du kan identifisere deg med våre verdier som er trygghet, inkludering, puls og optimisme.  

Vi tilbyr lønn etter avtale, gode pensjonsvilkår og gode arbeidsbetingelser. Arbeidssted er Tynset rådhus. Stillingen rapporterer til kommunedirektøren.  

Arbeidstakere tilsettes i Tynset kommune på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 

Rekrutteringen assisteres av «Velg med hjertet» v / Janne Schjølberg  976 63 974

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. 

 Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer. 

NB: Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen. Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk. 

 

  • Företag
    Tynset kommune
  • Ansökningstiden
    03.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5625532
  • Se här för andra jobb från Tynset kommune
  • Uppdaterad 07.03.2024