• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3807009
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Økonomisjef

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere. Vi leder mange av de komplekse og krevende prosjektene i vår region. 

Etat for utbygging (EFU) har som oppgave å representere Bergen kommune som byggherre i gjennomføring av byggeprosjekter og relaterte aktiviteter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, barnehager og sykehjem. Etaten er en ren prosjektrettet enhet, og arbeidet vi utfører er knyttet til de investeringsprosjektene som er under gjennomføring. Vi har mange spennende prosjekter fra konseptutvikling til avhending, med en samlet portefølje på om lag 13 milliarder kroner.  

EFU består for tiden av fem avdelinger; tre prosjektavdelinger, Økonomi/stab, samt Kontrakt og anskaffelser. Vi er i overkant av 50 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe sammen med dyktige fagfolk i et godt arbeidsmiljø. 

Vi søker nå etter ny økonomisjef. Du har en sentral funksjon for med ansvar for å følge opp og rapportere prosjektporteføljen og leder et team med godt kvalifiserte prosjektøkonomer. 


Arbeidsoppgaver:

  • Tilrettelegge for god økonomistyring ved å forvalte og videreutvikle et robust rammeverk tilpasset det enkelte prosjekt.
  • Hovedansvar for budsjettering og rapportering både på prosjekt- og porteføljenivå.  
  • Faglig ansvar for økonomistyringen og oppfølging av prosjektøkonomene.
  • Sørge for at etaten har hensiktsmessig systemstøtte og at disse brukes på en god måte. 
  • Bidra til å utvikle gode rutiner for kontroll og oppfølging av prosjektøkonomi.
  • Fange opp avvik i prosjektporteføljen og bistå prosjektøkonom med å håndtere disse.
  • Delta i utforming og kvalitetssikring av politiske og administrative saker som utarbeides i etaten. 
  • Være en pådriver for å utvikle systemer og rutiner i eget fagfelt.

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad i økonomi og administrasjon / Siviløkonom.
  • Den som ansettes bør ha erfaring med prosjektøkonomi.
  • Det er en fordel med erfaring fra bygg- og anleggsbransjen og/eller offentlig forvaltning.
  • Erfaring fra å lede, både personer og prosesser.

Personlige egenskaper:

  • Du er samfunnsengasjert.
  • Du er nøyaktig, analytisk og grundig, og har en systematisk tilnærming til arbeidsoppgaver.
  • Du samarbeider godt med andre i en tverrfaglig organisasjon.
  • Du har god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Du liker rutineoppgaver, men setter også pris på nye utfordringer og utviklingsarbeid.
  • Du forstår hvilke forhold som bør følges opp videre og gjør dette på eget initiativ.  
  • Stor arbeidskapasitet.  

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale.
  • Faglige utfordringer og muligheter for egenutvikling.
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • God pensjonsordning.
  • Sentralt beliggende og moderne kontorfasiliteter.  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3807009
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.05.2021