Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
28.08.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5846661Se här för andra jobb från Sandnes kommune
- Uppdaterad 15.08.2024
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Sandnes kommune
Økonomirådgiver/controller
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Virksomheten Økonomistyring og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor regnskap, fakturering, innfordring, budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring, samt analyse- og prosjektoppgaver. Vi er 22 medarbeidere med et bredt fag- og kompetansemiljø.
Vi har ledig fast 100 % stilling. Hovedarbeidsområde vil være knyttet til oppfølging og kontroll av regnskap og merverdiavgift. Det vil også bli gitt oppgaver innenfor utvikling og forbedring av rutiner og systemansvar på virksomhetens fagsystemer. Det er rom for både varierte oppgaver og faglig utvikling.
Vi er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er å ha en forsvarlig og bærekraftig økonomiforvaltning. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi. Arbeid i Økonomistyring vil gi deg bred kunnskap og innsikt i skjæringspunktet mellom økonomi, andre fagområder og politikk. Vi benytter økonomisystemer fra Visma. Arbeidet med digitalisering og effektivisering er en viktig oppgave i avdelingen.
Kvalifikasjoner:
- Du har høyere utdannelse på mastergradsnivå innen økonomi/revisjon, men lengre relevant erfaring og minimum bachelor kan kompensere for manglende utdanning på masternivå
- Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Du bør ha god samfunnsforståelse
- Det er ønskelig med erfaring innen økonomioppfølging fra offentlig forvaltning og kommunale regnskap
- Det er ønskelig med erfaring og kunnskap om merverdiavgift
- Du har gode Excel-kunnskaper, samt it-forståelse
- Krav om norskferdigheter på minimum B2 nivå
Personlige egenskaper:
- God regnskapsforståelse, være nøyaktig og ha interesse for tall
- Være samarbeidsvillig, fleksibel og serviceinnstilt
- Være initiativrik og nytenkende
- Evne til å arbeide selvstendig
- Du er en lagspiller som legger til rette for god dialog og kommuniserer tydelig med de rundt deg
Vi tilbyr:
- Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Frihet i utførelse av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
- Fleksibel arbeidstid og gode kollegaer
- Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
28.08.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5846661Se här för andra jobb från Sandnes kommune
- Uppdaterad 15.08.2024