• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5846661
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 15.08.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Sandnes kommune

Økonomirådgiver/controller

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Virksomheten Økonomistyring og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor regnskap, fakturering, innfordring, budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring, samt analyse- og prosjektoppgaver. Vi er 22 medarbeidere med et bredt fag- og kompetansemiljø.

Vi har ledig fast 100 % stilling. Hovedarbeidsområde vil være knyttet til oppfølging og kontroll av regnskap og merverdiavgift. Det vil også bli gitt oppgaver innenfor utvikling og forbedring av rutiner og systemansvar på virksomhetens fagsystemer. Det er rom for både varierte oppgaver og faglig utvikling.

Vi er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er å ha en forsvarlig og bærekraftig økonomiforvaltning. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi. Arbeid i Økonomistyring vil gi deg bred kunnskap og innsikt i skjæringspunktet mellom økonomi, andre fagområder og politikk. Vi benytter økonomisystemer fra Visma. Arbeidet med digitalisering og effektivisering er en viktig oppgave i avdelingen.

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere utdannelse på mastergradsnivå innen økonomi/revisjon, men lengre relevant erfaring og minimum bachelor kan kompensere for manglende utdanning på masternivå
  • Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du bør ha god samfunnsforståelse
  • Det er ønskelig med erfaring innen økonomioppfølging fra offentlig forvaltning og kommunale regnskap
  • Det er ønskelig med erfaring og kunnskap om merverdiavgift
  • Du har gode Excel-kunnskaper, samt it-forståelse
  • Krav om norskferdigheter på minimum B2 nivå

Personlige egenskaper:

  • God regnskapsforståelse, være nøyaktig og ha interesse for tall
  • Være samarbeidsvillig, fleksibel og serviceinnstilt
  • Være initiativrik og nytenkende
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Du er en lagspiller som legger til rette for god dialog og kommuniserer tydelig med de rundt deg

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Frihet i utførelse av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
  • Fleksibel arbeidstid og gode kollegaer
  • Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    28.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5846661
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 15.08.2024