Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
22.05.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4615679Se här för andra jobb från Sandnes kommune
- Uppdaterad 11.05.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Sandnes kommune
Økonomirådgiver/controller
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lyst til å være økonomirådgiver / controller i Budsjett og analyse?
Budsjett og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring samt analyse- og prosjektoppgaver. Enheten har 9 årsverk, og har et godt fag- og arbeidsmiljø. Kommunens drifts- og investeringsbudsjett utarbeides og følges opp av teamet.
Det er nå ledig en fast 100% stilling med hovedarbeidsområde knyttet til kommunens driftsbudsjett.
Budsjett og analyse er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er at kommunen skal ha en forsvarlig økonomiforvaltning som legger til rette for framtiden. Kommunen skal ha konkurransedyktige og gode tjenester. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi.
Arbeidsoppgaver:
- Bistå virksomheter med rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
- Planlegge, utarbeide og følge opp driftsbudsjettet i tråd med vedtatte planer
- Utvikle og vedlikeholde fordelingsmodeller
- Økonomiske analyser, herunder utarbeidelse av prognoser og årsaker til avvik, både til administrativ og politisk ledelse
- Bidra i utarbeidelse av økonomiplan, perioderapporter og årsrapport
- Andre oppgaver, saksutredning og prosjektarbeid kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse på mastergradsnivå innen økonomi, men lengre relevant erfaring og utdanning på bachelornivå kan kompensere for manglende utdanning på masternivå
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Gode Excel kunnskaper samt erfaring fra BI-systemer er en fordel
- God samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning
Personlige egenskaper:
- Du er nytenkende, nysgjerrig og setter deg raskt inn i nye områder
- Du jobber strukturert, selvstendig og har gode analytiske ferdigheter
- Du ser helhet og sammenhenger, har blikk for de store linjene og de viktige detaljene
- Du er en lagspiller og relasjonsbygger som legger til rette for god dialog og kommuniserer tydelig med de rundt deg
Vi tilbyr:
- Interessante og utfordrende oppgaver nær viktige beslutningsprosesser både administrativt og politisk
- Et godt fag- og arbeidsmiljø med mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- God anledning til faglig fordypning og videreutvikling av eget arbeidsfelt
Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
22.05.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4615679Se här för andra jobb från Sandnes kommune
- Uppdaterad 11.05.2022