• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    01.11.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3231876
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 25.10.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Sandnes kommune

Økonomirådgiver/controller

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lyst til å være økonomirådgiver / controller i budsjett og analyse?

Budsjett og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring samt analyse- og prosjektoppgaver. Enheten har 9 årsverk, og har et godt fag- og arbeidsmiljø. Kommunens drifts- og investeringsbudsjett utarbeides og følges opp av teamet.

Det er nå en ledig et vikariat med hovedarbeidsområde knyttet til kommunens driftsbudsjett, fra og med snarest og til og med 31.12.2021.

Budsjett og analyse er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er at kommunen skal ha en forsvarlig økonomiforvaltning som legger til rette for framtiden. Kommunen skal ha konkurransedyktige og gode tjenester. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi.

Arbeidsoppgaver
  • Bistå resultatenheter med rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
  • Planlegge, utarbeid og følge opp driftsbudsjettet i tråd med vedtatte planer
  • Utarbeide budsjetter, herunder vedlikehold, tilpasning og videreutvikling av fordelingsmodeller
  • Økonomiske analyser, herunder utarbeidelse av prognoser og årsaker til avvik, både til administrativ og politisk ledelse
  • Bidra i utarbeidelse av økonomiplan, perioderapporter og årsrapport
  • Andre oppgaver, saksutredning og prosjektarbeid kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning innen økonomi, bachelor/master
  • God samfunnsforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Gode Excel kunnskaper, bruk av pivottabeller og bygging av modeller med formler. Erfaring med BI-systemer er et pluss.
  • Det er en fordel med arbeidserfaring fra økonomirapportering, økonomiplanprosesser og økonomirådgivning innenfor kommunal sektor.
Personlige egenskaper
  • Selvstendig og strukturert arbeidsform
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gode analytiske ferdigheter
  • Løsningsorientert
  • Ansvarsbevisst
Vi tilbyr
  • Interessante og utfordrende oppgaver nær viktige beslutningsprosesser både administrativt og politisk
  • Et godt fag- og arbeidsmiljø med mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • God anledning til faglig fordypning og videreutvikling av eget arbeidsfelt
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    01.11.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3231876
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 25.10.2020