Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
04.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5849312Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 17.08.2024
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Gjøvik kommune
Økonomirådgiver/controller 100 % fast stilling
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Vi søker en økonomirådgiver/controller til å bli en del av et team på fire i avdeling for budsjett og rapportering, som er en del av økonomistaben i Gjøvik kommune. Økonomistaben består totalt av 22 medarbeidere og inngår i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.
Arbeidsoppgaver:- Bidra i utarbeidelse av styringsdokumenter som økonomiplan, budsjett, årsrapport, årsregnskap og annen periodisk rapportering sammen med eget team og øvrige ledere.
- Tilrettelegge for godt beslutningsgrunnlag gjennom kvalitetssikring og oppfølging av regnskap og budsjett på drift og investeringer.
- Arbeide med relevante styringsdata, nøkkeltall, prognoser, økonomiske analyser, beregninger og risikovurderinger.
- Delta i utvikling og bruk av digitale styringsverktøy, som f.eks. Framsikt.
- Gi opplæring og veiledning til kommunens ledere, individuelt og i grupper, innen økonomifeltet
- Bidra innenfor effektivisering, utvikling og kvalitetssikring av budsjett- og rapporteringsprosesser, rutiner og regelverk.
- Nært samarbeid med tjeneste- og virksomhetsledere innen rapportering og budsjettarbeid.
- Oppfølging og kvalitetssikring av vertskommunesamarbeiders budsjetter og regnskap.
- Delta i årsoppgjøret i kommunen.
- Andre forefallende arbeidsoppgaver innenfor stabens ansvarsområde, herunder prosjekt og saksbehandling.
- Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, fortrinnsvis master eller minimum bachelor innen for økonomi og administrasjon.
- God kompetanse i bruk av IKT, herunder Excel.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner og/eller større virksomheter.
- Du har en analytisk og strukturert arbeidstil, med evne til å raskt finne gode løsninger på ulike problemstillinger.
- Du har gode samarbeidsevner, er ansvarsbevisst og har høy grad av integritet.
- Du trives i formidling av kunnskap og har en personlig egnethet med vekt på kommunikasjon og engasjement.
- Du har en sterk egendriv og evne til å se systemiske sammenhenger i organisasjonen.
- Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
- Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise er sentrale styringssystemer).
- Fleksitidsordning.
- Fleksibel kontorplass i lyst, åpent landskap med prosjektsoner og stillerom. Muligheter for hjemmearbeid.
- Adgang til treningsrom.
- Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
- Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP pensjonskasse.
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
·
Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
04.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5849312Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 17.08.2024