Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
29.12.2020Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3310681Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 02.12.2020
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Gjøvik kommune
Økonomirådgiver/ controller 100 % fast st.
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Stillingen inngår i et team på 5 økonomirådgivere/controllere i avdeling for budsjett og rapportering. Sammen med regnskapsavdelingen er dette en del av Gjøvik kommunes økonomiavdeling med tilsammen 22 medarbeidere. Økonomiavdelingen er i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.
Arbeidsoppgaver:
Tilrettelegge for god kvalitet på kommunens regnskaps- og økonomidata for alle sektorer, både for drift og investeringer.
- Bidra i arbeidet med kontinulerlig forbedring og effektivisering av prosesser og rutiner for budsjett- og rapporteringsarbeidet.
Veiledning og opplæring av kommunens ledere i budsjett og rapportering, enkeltvis og i store og små grupper.
Kontrollere og sikre at økonomioppfølgingen av budsjett og regnskap er i henhold til eksternt og internt lov- og regelverk for økonomioppfølging i kommunene.
Utarbeidelse av økonomiplan, årsbudsjett og rapportering med web løsning i samarbeid med eget team og rådmannens ledergruppe, og kommunens øvrige ledere.
Oppfølging og kvalitetssikring av vertskommunesamarbeid.
Utarbeide økonomiske analyser for driften av kommunen.
Presentasjoner.
Delta i årsoppgjøret i kommunen, herunder avstemminger og andre forefallende arbeidsoppgaver i organisasjonen må påregnes.
Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, fortrinnsvis master eller minimum bachelor innen for økonomi og administrasjon.
Gode IKT-kunnskaper, med evne til å håndtere ulike fagsystemer og gode kunnskaper i Excel.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner og/ eller større virksomheter.
Personlige egenskaper
Selvstendig, effektiv og nøyaktig.
Analytisk og strukturert.
Evne til raskt å sette seg inn i ulike problemstillinger og finne gode løsninger.
Gode samarbeidsevner, omgjengelig og ansvarsbevisst og har høy grad av integritet.
Trives i rollen som formidler av kunnskap og trygg i samhandling med ledere og kollegaer.
Personlig egnethet hvor evnen til å kommunisere muntlig og være engasjert i arbeidet vil bli vektlagt.
God egendriv med evnen til å se sammenhenger i systemer og organisasjonen.
Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise er sentrale styringssystemer).
Fleksitidsordning.
Kontorplass i nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner og ulike former for stillerom.
Adgang til treningsrom.
Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
Kantine.
Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP.
Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
29.12.2020Anställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3310681Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 02.12.2020