• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    16.04.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5179, GODVIK
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5112497
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 01.04.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for tjenester til Utviklingshemmede har ansvar for enheter som gir tjenester til utviklingshemmede. Tjenestene omfatter hjemmetjenester, tilrettelagt bolig, avlastning, dagtilbud og fritidstilbud.

Dagsentertjenester for utviklingshemmede er en by-omfattende enhet med 12 tjenestesteder og 199 årsverk. Vi har spesialkompetanse innen tilrettelegging av aktivitetstilbud til utviklingshemmede. På dagtid gir vi aktivitetstilbud til unge og voksne,  på ettermiddager og lørdager gir vi timeavlastningstilbud til barn og unge voksne.


Enhet for avlastningstjenester er en byomfattende enhet som har 9 kommunale avlastningsboliger og 1 privatideell avlastningsbolig med kontinuerlig døgndrift. Enheten har i tillegg avdeling for støttekontakt som rekrutterer støttekontakter for hele Bergen kommune, og avdeling for avlastere som har per dagsdato ansvar for ca. 120 besøkshjem. Enheten har i administrasjonen også 12 tjenestekoordinatorer som har ansvar for å koordinere tjenester hovedsakelig til barn og unge med funksjonshemming og utviklingshemming, samt oppstart av timeavlastning og støttekontakt. Vårt mål er å være en forlengelse av hjemmet.

Det er nå ledig en 100%  fast stilling som økonomirådgiver i Dagsentertjenesten og Avlastningstjeneten. Oppstart snarest mulig. Økonomirådgiver er organisatorisk underlagt enhetsleder i Dagsentertjenesten og inngår i etaten sin økonomirådgivergruppe.

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede gjennom å bidra til et godt økonomiarbeid i tett samarbeid med avdelingsledere. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og ønsker å bidra til at kvaliteten er i høysetet. Som økonomirådgiver er du opptatt av å skape tillit, å bidra til at ansatte kan oppleve mestring, trivsel og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og ha høy etisk bevissthet i alt du gjør.
Kunnskapsformidling på økonomifeltet vil være svært viktig, samt et tett og godt samarbeid med enhetsledere og avdelingsledere. 

Kvalifikasjoner:

  • minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen administrasjon og økonomi 
  • ønskelig med relevant videreutdanning

Personlige egenskaper:

  • evne til å tenke og handle strategisk og analytisk 
  • være løsningsorientert og god til å samhandle

Vi tilbyr:

  • et godt og aktivt arbeidsmiljø med samarbeid på tvers av enhetene 
  • opplæring
  • en arbeidsplass som er en IA-bedrift
  • god pensjonsordning og forsikringer
  • lønn etter avtale
  • oppstart etter avtale
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    16.04.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5179, GODVIK
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5112497
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 01.04.2023