• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690798
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Eiendomsdrift søker etter en dyktig økonomirådgiver som skal være med å styrke administrasjonen.

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Kommunen har en eiendomsportefølje på om lag 625.000 m2 formålsbygg og 2300 boliger, til en verdi av over 18 milliarder. Eiendom skal sikre funksjonelle, energikloke, areal- og kostnadseffektive lokaler til kommunens tjenester. Samtidig har vi ansvar for å skape og forvalte betydelige verdier gjennom aktivt og langsiktig eierskap av bygninger og grunneiendom. Ansvaret til Eiendomsdrift er drift og vedlikehold av Bærum kommunes bygningsmasse, og de ansatte har bred kompetanse og erfaring.

Eiendomsdrift skal understøtte kommunens virksomhet ved å bidra med strategisk verdibevarende drift og vedlikehold, bidra til å utvikle og forvalte kommunens behov for funksjonell og kostnadseffektiv eiendomsforvaltning samt bidra til å utvikle eiendomsdrift i henhold til kravene som stilles til drift av «Smarte bygg».

Arbeidsoppgaver:

Økonomirådgiver Eiendomsdrift er ansvarlig for korrekt regnskapsmessig og avgiftsmessig behandling, økonomifaglig støtte og rådgivning. Økonomirådgiveren skal bidra i økonomistyring og budsjettering for Eiendomsdrift i samarbeid med Tjenesteleder drift og avdelingsledere. Eiendomsdrift jobber nå med å innføre og drifte facility management-tjenester (FM) knyttet til flere av kommunens flerbrukerbygg samt etablere og drifte et felles bookingsystem for kommunens eiendommer.

  • En viktig oppgave for økonomirådgiveren er å tilrettelegge for gode rutiner, arbeidsprosesser og beslutningsgrunnlag, som samlet sett sikrer god økonomistyring i Eiendomsdrift
  • Du skal sikre god regnskapsmessig og merverdiavgiftsmessig behandling i Eiendomsdrift
  • Du bidrar til kompetanseoverføring og opplæring av ansatte i Eiendomsdrift for å bedre regnskaps- og merverdiavgiftsbehandling og økonomisk styring
  • Du skal bistå med god økonomisk oppfølgning i forbindelse med etablering og fremtidig drift av facility management-tjenester og felles bookingsystem
  • Du er ansvarlig for å koordinere og kvalitetssikre økonomirapportering for driftsregnskapet til Eiendomsdrift
  • Du skal bistå i virksomhetsstyringen ved å levere styringsdata og nøkkeltall, analysere relevant styringsinformasjon (økonomiske analyser) og rapportere økonomi til tjenesteleder Drift
  • Du vil ha ansvar for å videreutvikle og vedlikeholde budsjetterings- og prognosearbeid, samt delta i annet utviklingsarbeid
  • Det forventes at du aktivt fremskaffer og tar i bruk styringsinformasjon for å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter innen tjenesteområdet
  • Du bidrar i prosjekter og ad hoc-oppgaver etter behov også for andre tjenester enn i Eiendomsdrift

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig økonomisk universitet- eller høgskoleutdanning
  • God regnskaps- og merverdiavgiftskompetanse
  • God virksomhet- og samfunnsforståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Ønskelig med erfaring fra eiendomsbransjen, analysearbeid og økonomiarbeid
  • Gode kunnskaper i Excel, Word, PowerPoint Erfaring i bruk av økonomi-, regnskap- og fakturasystemer

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Stor arbeidskapasitet
  • Strukturert
  • Analytiske ferdigheter
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Strategisk og helhetlig tilnærming til problemløsning
  • Engasjement, ansvarsbevisst og høy servicegrad

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Godt sosialt miljø, jobbe i team
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Bedriftsidrettslag
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690798
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.07.2022