• Företag
    Halden kommune
  • Ansökningstiden
    08.11.2021
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4161308
  • Se här för andra jobb från Halden kommune
  • Uppdaterad 18.10.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Halden kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden kommune har ledig 100% stilling som økonomirådgiver i sentral økonomiavdeling.
Vi søker etter en motivert og kompetent medarbeider til vår økonomiavdeling, fortrinnsvis med god kompetanse innen kommuneøkonomi.
Stillingen vil gi deg mulighet for å arbeide med varierte økonomioppgaver i et hektisk og trivelig miljø, der vi verdsetter proaktive holdninger som bidrar til videreutvikling av våre funksjoner

Beskrivelse av arbeidssted
Økonomiavdelingen i Halden kommune har ansvar for viktige fagområder som regnskap, lønn, fakturering, gebyrer og budsjettkontroll.

Vi er 13 ansatte i alderen 26 til 65 år. Gjennomsnittsalderen er 48 år. Som følge av et godt arbeidsmiljø har mange av oss lang fartstid i økonomiavdelingen. Gjennomsnittlig fartstid i avdelingen er 16 år.

Kommunen er en stor organisasjon, men økonomiavdelingen er relativt liten. Derfor spiller alle en viktig rolle for at avdelingen skal utføre våre oppgaver både for kommunens administrasjon og for Haldens innbyggere. Den som jobber i økonomiavdelingen bør være selvgående og trygg i rollen, for vi som jobber her har stor påvirkningskraft på både oppgaver og prosesser.

Økonomiavdelingen har i løpet av de siste årene gjennomført flere viktige endringsprosesser. Vi har gått gjennom digitaliserings- og effektiviseringsprosesser. Vi har også avgitt kemnerkontoret til staten. Dette har gjort at vi har gått fra å være en middelstor til en liten avdeling. Ved nyttår gikk kommunen fra tre til fire kommunalavdelinger. Samtidig ble økonomirådgiverne som tidligere har vært organisert i den sentrale økonomiavdelingen, flyttet ut i kommunalavdelingene.

Med flere viktige endringer gjennomført, er vi nå midt i det spennende arbeidet med å tilpasse oss fremtidens behov. Derfor trenger vi nå noen nye og dyktige kollegaer med på laget.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver
Som økonomirådgiver vil du blant annet jobbe med:
Budsjettering og rapportering på selvstendig virksomhetsportefølje
Bidra til kommunens fokus på god økonomistyring

Analyser, utredninger og prosjektarbeid
Rapportering til politisk og administrativ ledelse

Politisk saksbehandling/medsaksbehandling i saker av økonomisk karakter
Utvikle, videreutvikle og forbedre prosesser og rutiner innenfor fagområdet
Veilede avdelingsledere og enhetsledere i økonomispørsmål
Bistå med andre økonomioppgaver ved behov

 

Det forventes at du:

Aktivt fremskaffer og tar i bruk styringsinformasjon for å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter innen egen virksomhetsportefølje

Aktivt og på selvstendig grunnlag søker informasjon som styrker den kommunaløkonomiske kompetansen, både for deg selv og for de du jobber med

At du på selvstendig grunnlag utfører økonomiske analyser og utredninger som bidrar til å holde fokus på god økonomistyring

 

Kvalifikasjoner og utdanning

Relevant høgskoleutdanning

Arbeidserfaring innen økonomistyring og økonomioppfølging
Kjennskap til kommunalt regnskap og offentlig virksomhet
Erfaring med utvikling av rapporterings- og internkontrollrutiner

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
God kompetanse i IT-verktøy
Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter

 

Personlige egenskaper
Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team.

Du må ha evne til å jobbe strukturert og helhetstenkende.

Du må være analytisk og ha en god og tydelig framstillingsevne 

Du har høy arbeidskapasitet og liker å jobbe i et hektisk miljø

Du er en person som er direkte og ikke redd for å stille spørsmål
Du er Serviceinnstilt

 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Kontaktperson

Inger-Johanne Røren

Leder Økonomi

Halden kommune

 (+47)916 63 038

 

Generelle betingelser
Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig miljø.

Vi tilbyr fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

Den tilsatte får automatisk medlemskap i Halden Kommunale Pensjonskasse
Lønn etter gjeldende avtaleverk. 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via Halden kommune sin hjemmeside, ledige stillinger, knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

                 

 

  • Företag
    Halden kommune
  • Ansökningstiden
    08.11.2021
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4161308
  • Se här för andra jobb från Halden kommune
  • Uppdaterad 18.10.2021