• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    01.02.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3382123
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 18.01.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker økonomirådgiver til 100 % stilling i ett års svangerskapsvikariat, med mulighet for forlengelse. Til stillingen ønskes en initiativrik og utviklingsorientert person med høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne. Erfaring fra kommunal økonomi og regnskapspraksis vil vektlegges, samt evne til strategisk og analytisk tenkning. Du må være strukturert og klare å arbeide selvstendig og effektivt.
 
Etat for tjenester til utviklingshemmede er organisert i syv enheter, hvorav en forvaltningsenhet, firebygeografiske botjenester, en byomfattende avlastningstjeneste og en byomfattende dagsentervirksomhet. Etaten yter hjemmetjenester i tjenestemottakernes hjem - i bofellesskap, i privateide/ leide boliger, og i foreldrehjem. Etaten yter også avlastningstjenester i avlastningsboliger, og gir dagsentertilbud i dagsenter. Samlet gir 2200 ansatte tjenester til nærmere 1300 tjenestemottakere. Etaten har et budsjett på ca.1,4 milliarder kroner.

Økonomirådgiver inngår i etatsdirektørens stab- og støttefunksjon, og arbeidsoppgavene løses i samarbeid med etatens øvrige rådgivere, ledergruppen, HR-avdelingen og kommunaldirektørens stab. Som økonomirådgiver vil du være en viktig ressursperson innen økonomifeltet for etaten, og for ledere og økonomirådgivere i de syv enhetene. Etaten har sine kontorfasiliteter lokalisert sentralt i Bergen sentrum.

Arbeidsoppgaver

Utarbeidelse av økonomiske statusrapporter og prognoser

Bidra til å kvalitetssikre etatens kjøp av tjenester, kontroll av faktura, leieavtaler, bilpark mm.

Veilede og bistå enhetsledere og økonomirådgivere i de syv enhetene i etaten innen økonomiområdet/systemer

Presentere økonomifaglig informasjon i ledermøter

Utarbeide stillings- og driftsbudsjett

Kvalitetssikre håndtering av etatens økonomiske midler

Pådriver og deltakelse i økonomisk organisasjonsutviklingsarbeid i etaten

Utvikle, tilrettelegge og oppfølging av økonomiske rutiner innen fagområde

Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen  

Kvalifikasjoner

Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen økonomi- og administrasjon

Ønskelig med relevant videreutdanning

Erfaring fra offentlig økonomistyring

God kjennskap, erfaring og forståelse fra økonomiarbeid

En positiv og serviceminded profil med god kommunikasjonsevne

God skriftlig og muntlig formidlingsevne

God IKT kompetanse og forståelse

Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått
B2 prøve i norsk må være bestått

Personlige egenskaper

Analytiske evner og god systemforståelse

En løsningsorientert profil med gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter

Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.

Framstå stabil og trives i et hektisk arbeidsmiljø med korte tidsfrister

Evne til å arbeide selvstendig

Vi tilbyr

Et godt og utviklingsorientert arbeidsmiljø

Mulighet for faglig utvikling og læring gjennom bred praktisering innen økonomiområdet

Lønn i tråd med gjeldende tariff og stillingsregulativ

Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    01.02.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3382123
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 18.01.2021