• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883207
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Økonomirådgiver 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Bergenhus og Årstad og Avlastningstjenester for utviklingshemmede gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i  bofellesskap, botiltak, avlastningstjeneste,  og private bogrupper- og hjem. 

Begge enheter tilhører Etat for tjenester til utviklingshemmede og er samlokalisert i nye lokaler på Bontelabo i Bergen sentrum. Totalt har enhetene 580 årsverk fordelt på 39 tjenestesteder.
Vi har nå en ledig 100 % fast stilling som økonomirådgiver. Som økonomirådgiver betjener du begge enheter, men er organisatorisk underlagt enhetsleder for Botjenester i Bergenhus og Årstad og inngår i etaten sin økonomirådgivergruppe. 
Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede igjennom å bidra til et godt økonomiarbeid i tett samarbeid med avdelingsledere. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og ønsker å bidra til at kvaliteten er i høysetet. 

Vi holder til i nyoppussede lokaler sentralt på Bontelabo. Det er kort vei til sentrum og gode kollektivforbindelser i umiddelbar nærhet. 

Det gjøres oppmerksom på at det kan komme endringer i ansvarsområde som følge av omorganisering.

 

Arbeidsoppgaver:

 

  •  Utarbeidelse av månedlige økonomiske statusrapporter og prognose
  •  Bidra til å kvalitetssikre resultatenhetenes kjøp av tjenester, kontroll av faktura, leieavtaler - herunder bilpark
  •  Opplæring og veiledning av avdelingsledere, stabsleder og enhetsledere innen økonomiområdet/-systemer
  •  Utarbeide stillings- og driftsbudsjett
  •  Kvalitetssikre håndtering av tjenestemottakers midler
  •  Pådriver og deltakelse i økonomisk organisasjonsutviklingsarbeid i enheten
  •  Utvikle, tilrettelegge og oppfølging av økonomiske rutiner innen fagområde
  •  Agresso fullmakter – inn-/utmeldinger
  •  Sikre inntekter ift ressurskrevende brukere
  •  Delta i relevante prosjekter innenfor fagfeltet
  •  Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder
  •  Inngår i etatens økonomirådgivergruppe
  •  Leder delegerer ansvarsområder til økonomirådgiver i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring
  •  Må tilegne seg kunnskap innen fagområdet og holde seg oppdatert på fag, lov- og avtaleverk

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen økonomi- og administrasjon
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • Fordel med relevant erfaring
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Gode samarbeid - og kommunikasjonsferdigheter
  • Fordel med kjennskap til kommunens IT systemer
  • Gode datakunnskaper 
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Personlig egnethet er en forutsetning og vil vektlegges særlig

Personlige egenskaper:

  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Være løsningsorientert og fleksibel
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
  • Være utviklingsorientert og opptatt av god tjenestekvalitet.
  • Ha en åpen og inkluderende væremåte, være samarbeidsvillig og lærevillig.
 

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr et godt og aktivt arbeidsmiljø på tvers av enhetene
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Nettverk med andre økonomirådgivere
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn som rådgiver etter lokale lønnsbestemmelser
  • Nyoppussede kontorlokaler
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883207
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.11.2022