Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
27.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4868533Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 11.11.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Økonomikonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for boligforvaltning har ansvar for etablering av utleieboliger og andre botilbud for vanskeligstilte, samt forvaltning, drift og vedlikehold av disse. Etaten har ansvar for ca 5300 kommunale utleieboliger og har 47 ansatte. Økonomiavdelingen har 9 ansatte som jobber med budsjett, regnskapsrapportering, fakturering av leietakere, kundekontakt med leietakere, IT og innkjøp.
Arbeidsoppgaver:
- Du vil ha et selvstendig operativt ansvar for regnskapsoppgaver
- Veiledning og bistand til alle brukere av UBW Økonomisystem
- Intern fagperson på MVA kontroll
- Avstemminger av fagsystemer opp mot økonomisystem og hovedbok
- Bidra ved måneds- og årsoppgjør
- Oppfølging og avstemming av balanseposter og anleggsregister
- Noe bokføring, kvalitetssikring og internkontroll av regnskapstransaksjoner
- Back up på avdelingens regnskapsfunksjoner
- Utvikle og vedlikeholde rutiner, prosesser og verktøy for å sikre effektiv drift i etaten
- Bidra i avdelingens andre oppgaver ved ferie, sykdom og travle tider
Kvalifikasjoner:
- Økonomisk utdanning, minimum bachelornivå, innen regnskap/økonomi, revisjon eller lignende
- Solid regnskapsfaglig kompetanse og erfaring
- Kjennskap til relevante lover og regler innen offentlig regnskap
- God prosess- og systemforståelse
- Gode Excel-kunnskaper
- Kommunisere godt, både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk
- Erfaring fra UBW økonomisystem, eller tilsvarende
Personlige egenskaper:
- Du er kvalitetsbevisst og systematisk
- Du er selvstendig, strukturert og nøyaktig
- Du er initiativrik og løsningsorientert
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
- Du trives i en til tider hektisk hverdag og liker tidsfrister
- Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Vi tilbyr:
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø.
- God offentlig pensjonsordning.
- Fleksibel arbeidstidsordning i IA-bedrift.
- Lønn etter avtale med ulykkes- og gruppelivsforsikring.
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
27.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4868533Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 11.11.2022