Company
Bærum kommuneApplication deadline
14.03.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6071675Look here for other jobs from Bærum kommune
Bærum kommune
Økonomiansvarlig
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du en samfunnsengasjert økonom, som liker å være del av samfunnsutviklingen? Da kan dette være jobben for deg! Vi har ledig en (1) stilling som økonomiansvarlig for oppfølging av Plan- og bygningstjenesten og Kultur og fritid i Bærum kommune.
Vi søker deg som synes det er motiverende å bidra til en veldrevet kommune som yter gode og framtidsrettede tjenester innen viktige fagområder.
Stillingen er lagt til stab i Plan- og bygningstjenesten. Vi sitter i lyst og åpent landskap og har tett kontakt med andre kompetanseområder i kommunen.
Økonomiansvarlig skal være ansvarlig for arbeidet med økonomi, og bidra til god økonomistyring, forvaltning og oppfølging av kommunens midler. Stillingen er sentral i budsjettarbeid, økonomioppfølging, prognoser, rapportering og regnskap, samt håndtering av fakturaer i Alusta og tilskuddsutbetaling på vegne av kommunalsjefene. Økonomiansvarlig kan også få adhoc oppgaver.
Økonomiansvarlig inngår i et faglig samarbeid ledet at kommunens sentrale enhet innen økonomi, tjenestested Økonomi og styring.
Tiltredelse snarest.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på masternivå eller tilsvarende innen regnskap/ økonomi. Solid, relevant og dokumentert erfaring kan kompensere deler av utdanningskravet
- Minimum fem års relevant erfaring fra økonomistyring, analysearbeid, rapportering og tilskudd- og fakturaoppfølging, fortrinnsvis i offentlig sektor
- Erfaring med økonomisystemer, Framsikt, Excel, Word og Power Point
- Gode kunnskaper i norsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- God økonomiforståelse og analytiske evner
- Strukturert og med evne til å lede budsjett- og rapporteringsprosesser og levere innen frister
- Tar initiativ og har evne til å arbeide selvstendig
- Fleksibel og samarbeidsorientert
- Evne til å kommunisere klart
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte oppgaver
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Lyst og moderne kontorlandskap sentralt i Sandvika, med kantine
- Offentlig tjenestepensjon
- Lønn etter avtale
- Mulighet for delvis hjemmekontor etter avtale
Company
Bærum kommuneApplication deadline
14.03.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6071675Look here for other jobs from Bærum kommune