Company
Bærum kommuneApplication deadline
07.12.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Number of positions
1Career-kode
3275195Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 13.11.2020
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bærum kommune
Økonomiansvarlig
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Som økonomiansvarlig har du en nøkkelrolle i en av Norge største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen og rapporterer direkte til kommunalsjef. Økonomiansvarlig og økonomirådgivere har sammen med kommunalsjef og seksjonsledere ansvar for økonomi- og virksomhetsstyring for hele området.
Pleie og omsorg forvalter ett budsjett på i overkant av 2 milliarder, har ansvar for omkring 5.600 medarbeidere og er organisert i fire seksjoner; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning.
Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.
Ønsker du å jobbe med økonomiske analyser, økonomiplanarbeid og økonomirapportering, samt bidra i spennende utviklingsarbeid i en av Norges største kommuner, er dette noe for deg.
- Ansvar for kommunalsjefsområdets økonomistyring, samt faglig oppfølgingsansvar for økonomirådgiverne
- Utarbeidelse av kommunens handlingsprogram, budsjett og årsrapport
- Ansvar for måneds-, kvartals- og årsrapportering
- Bidra til god virksomhetsstyring ved å levere styringsdata og nøkkeltall
- Utarbeide økonomiske analyser som grunnlag for beslutninger
- Ansvar for å utvikle, videreutvikle og vedlikeholde økonomiske modeller
- Aktivt bidra til å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter
- Bidra til økt tjenestekvalitet ved aktiv veiledning og internkontroll innen økonomiområdet
- Bidra i prosjekter og ad hoc oppgaver
- Relevant Bachelorgrad innen økonomi
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Det er en fordel med god samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning
- Svært gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode analytiske ferdigheter og høy gjennomføringsevne
- Høy evne til å raskt sette seg inn i nye problemstillinger
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Utviklings- og løsningsorientert
- Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer
- Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Lønn etter avtale
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Company
Bærum kommuneApplication deadline
07.12.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Number of positions
1Career-kode
3275195Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 13.11.2020