Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    07.12.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3275195
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Økonomiansvarlig

Som økonomiansvarlig har du en nøkkelrolle i en av Norge største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen og rapporterer direkte til kommunalsjef.  Økonomiansvarlig og økonomirådgivere har sammen med kommunalsjef og seksjonsledere ansvar for økonomi- og virksomhetsstyring for hele området.

Pleie og omsorg forvalter ett budsjett på i overkant av 2 milliarder, har ansvar for omkring 5.600 medarbeidere og er organisert i fire seksjoner; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning.

Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.

Ønsker du å jobbe med økonomiske analyser, økonomiplanarbeid og økonomirapportering, samt bidra i spennende utviklingsarbeid i en av Norges største kommuner, er dette noe for deg.

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for kommunalsjefsområdets økonomistyring, samt faglig oppfølgingsansvar for økonomirådgiverne 
  • Utarbeidelse av kommunens handlingsprogram, budsjett og årsrapport 
  • Ansvar for måneds-, kvartals- og årsrapportering 
  • Bidra til god virksomhetsstyring ved å levere styringsdata og nøkkeltall 
  • Utarbeide økonomiske analyser som grunnlag for beslutninger 
  • Ansvar for å utvikle, videreutvikle og vedlikeholde økonomiske modeller 
  • Aktivt bidra til å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter 
  • Bidra til økt tjenestekvalitet ved aktiv veiledning og internkontroll innen økonomiområdet 
  • Bidra i prosjekter og ad hoc oppgaver
Kvalifikasjoner
  • Relevant Bachelorgrad innen økonomi
  • Minimum 5 års relevant erfaring 
  • Det er en fordel med god samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning   
  • Svært gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gode analytiske ferdigheter og høy gjennomføringsevne 
  • Høy evne til å raskt sette seg inn i nye problemstillinger 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Utviklings- og løsningsorientert  
  • Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer 
  • Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst 

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr
  • Lønn etter avtale  
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland