Ledigt jobb

Tønsberg kommune

Nav Tønsberg søker engasjert sosialkonsulent til Avdeling Økonomi og bistand

Offentlig forvaltning

Er du samfunnsengasjert, trygg i møte med mennesker og har god økonomisk forståelse? Vi ser etter deg som motiveres av å hjelpe andre med å finne løsninger i krevende livssituasjoner, og som ønsker å bidra til sosial og økonomisk trygghet.

Om Nav Tønsberg
Nav Tønsberg har et viktig samfunnsoppdrag og jobber hver dag for å gi mennesker muligheter. Vi er en organisasjon i kontinuerlig utvikling, med fokus på kvalitet, faglig styrke og godt samarbeid – både internt og med våre samarbeidspartnere. Hos oss blir du en del av et inkluderende og kompetent arbeidsmiljø, hvor vi håndterer komplekse problemstillinger og samarbeider tett på tvers av fagområder.

Om stillingen
Du vil jobbe med veiledning, oppfølging og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester. Stillingen innebærer tett brukerkontakt og inngår i vaktplan for akutte henvendelser. Du må kunne håndtere uforutsigbare situasjoner og bidra til helhetlig oppfølging av personer med sammensatte behov.
Vi verdsetter et godt arbeidsmiljø og gode kolleger, og ønsker en engasjert person som bidrar positivt inn i fellesskapet både med kunnskap og faglig kompetanse, men også med et sosialt og relasjonelt fokus.

Arbeidsoppgaver

  • Mottak og akutte henvendelser (nødhjelp, midlertidig bolig)

  • Saksbehandling og økonomisk veiledning etter sosialtjenesteloven

  • Kartlegging og oppfølging av personer i egen portefølje

  • Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne aktører

Kvalifikasjoner

  • Relevant bachelorgrad (sosial-, samfunns-, velferds- eller økonomifag)

  • Utdanning fra utlandet skal være godkjent av HK-dir

  • Særskilt relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet

  • Erfaring med veiledning og offentlig forvaltning

  • Erfaring med økonomisk rådgivning

  • God digital kompetanse og norskferdigheter

Det er ønskelig at du har:

  • God kjennskap til, og interesse for Nav sitt samfunnsoppdrag

  • Erfaring med personer som har utfordringer med rus/ psykiatri

  • Saksbehandlingserfaring etter Sosialtjenesteloven

Personlige egenskaper

  • God relasjonsbygger –du har trygghet i å møte mennesker i ulike livssituasjoner med respekt, tydelighet og empati

  • Strukturert og analytisk– Du har evne til å fatte beslutninger i tråd med regelverket, du liker å planlegge arbeidet ditt og håndtere varierte arbeidsoppgaver

  • Fleksibel – endringer skjer raskt i Nav, og du må kunne håndtere uforutsette hendelser på en god måte

  • Robust og beslutningsdyktig – fordi vi møter mennesker i svært krevende livssituasjoner, og du må kunne stå stødig og ta raske, faglig gjennomtenkte avgjørelser under press

  • God rolleforståelse og samarbeidsevner – du bidrar til et godt arbeidsmiljø og helhetlig oppfølging av brukere med sammensatte behov

Personlig egnethet og motivasjon vil bli lagt stor vekt på!


Vi tilbyr

  • En meningsfull jobb innen et viktig samfunnsområde

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø

  • Tverrfaglig samarbeid og faglig utvikling

  • Fleksibel arbeidstid

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

  • Lønn etter gjeldende avtale (høyskolekode)

 

Kjenner du deg igjen? Vi gleder oss til å høre fra deg og lese din søknad!

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost