Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Miljøterapeut/vernepleier/sykepleier i 100 % fast stilling ved tilrettelagte tjenester Sørbyen 4

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Tilrettelagte tjenester favner ett mangfold av tjenester innenfor mange ulike brukergrupper, og har en solid fagkompetanse med tverrfagelig profil i ledelse og i medarbeidergruppen. Vi har for tiden behov for å rekruttere en ny medarbeider med bachelor fra relevant høgskoleutdanning. 

Vi søker en engasjert miljøterapeut i 100% fast stilling, som brenner for å gjøre en forskjell for mennesker med ulike funksjonsnedsettelser. 

Stillingen tilhører pr tiden en virksomhet som gir tjenester til personer med ulike funksjonsnedsettelser i ulik alder. Det gis tjenester i heldøgnsbemannede boliger. Dette innebærer ulike tjenester som bistand i hjemmet og i ulike behov for hjelp i dagliglivets ferdigheter og gjøremål, samt helsehjelp.

Virskomheten ligger tett på flotte naturomgivelser med mange turmuligheter og ligger i ett trivelig boligområde. Det er kort veg til butikk og kollektiv transport.  

Turnus: Stillingen innehar dag, kveld og arbeid hver 3 helg. 

Arbeidsoppgaver:
  • Varierte arbeidsoppgaver som praktisk bistand, opplæring, veiledning og helsehjelp til personer med ulike og samensatte behov. 
  • Bistå med aktiviteter og oppgaver som bidrar til en bedre og aktiv hverdag, med fokus på selvbestemmelse , habilitering og mestring. 
  • Iverta brukermedvirkning. 
  • Samarbeid med kollegaer på jobb og andre hjelpeinstanser. 
  • Delta i møtevirksomhet internt og med andre samarbeidspartnere. 
  • Pårørendesamarbeid. 
  • Dokumentasjon i henhold til gjeldene lover, forskrifter og rettningslinjer. 
  • Veiledning av ansatte og studenter/lærlinger. 
  • Ansvar for egenutvikling og nytenkning innen faget og arbeidet forøverig. 

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis helsefaglig høyskoleutdanning. Andre relevante høgskoleutdanninger med bachelor innenfor helse, sosialfag og pedagogikk tas også med i betraktning.  
  • Relevant videreutdanning og erfaring fra brukergruppen er en fordel, men opplæring vil bli gitt. 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
  • Førerkort klasse B er nødvendig.

Personlige egenskaper: 

  • Personlig egnethet vektlegges i stor grad.
  • Du er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og endringer.
  • Du har god relasjonskompetanse.
  • Du bidrar positivt til arbeidsmiljøet og har gode samarbeidsevner i møte med pårørende og andre samarbeidspartnere.
  • Du viser initiativ og engasjement med hensyn til oppgaver og egen fagutvikling. 

 Vi kan tilby:

  • Ett godt sted å jobbe med hyggelige kollegaer.
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver. 
  • Ett spennede og godt fag- og arbeidsmiljø som er i stadig utvikling. 
  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med faglig utfordringer. 
  • Medlemskap i KLP pensjonsordning med mulighet for gode forsikringsordninger. 

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.