Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
31.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6114241Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Miljøterapeut
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten NAV Bergen Vest
Nav Bergen Vest har ledig 100 % vikariat som miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten fra snarest og ut 2025 med mulighet for forlengelse.
Nav Bergen Vest betjener ca 70 000 innbyggere og har rundt 80 ansatte i sosialtjenesten. Vi holder til i på Vestkanten Storsenter ved Loddefjord terminal.
Bo-oppfølgingstjenesten består av 6 ansatte som har oppfølging i hjemmet til tjenestemottakere i bydelen som har utfordringer knyttet til rus og eventuelt psykiske lidelser. Primærmålsetning er å sikre tjenestemottakere et stabilt og godt boforhold. Innsatsen er miljøbasert og arbeidsmetodikken er hovedsakelig oppfølging i egen bolig.
Kvalifikasjoner:
- Det kreves høyere relevant utdanning, fortrinnsvis sosionom, barnevernspedagog eller vernepleier, gjerne med videreutdanning innen rus/psykisk helse eller boligsosialt arbeid. Annen høyere utdanningsbakgrunn kan bli vurdert i forhold til relevant praksis.
- Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid.
- Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ.
- Erfaring med målgruppen er en fordel.
- Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige. Det er også en fordel med praktiske egenskaper.
- Sosialtjenesten er en travel arbeidsplass som krever høy arbeidskapasitet.
- Krav om sertifikat
- Det er en fordel med kjennskap til fagsystemet Profil og Socio
- Krav om politiattest ved ansettelse.
Personlige egenskaper:
- Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid.
- Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ.
- Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige.
- Det er også en fordel med praktiske egenskaper.
- Må kunne jobbe målrettet og systematisk
- Må være fleksibel og kunne jobbe i høyt tempo
- Må ha evne til å arbeide selvstendig, evne til å ta initiativ og ha gode samarbeidsevne.
- Må ha forståelse for brukergruppens utfordringer knyttet til rusavhengighet og psykiske helseutfordringer
Vi tilbyr:
Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune
Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP)
Fleksibel arbeidstid
Inkluderende arbeidsmiljø (IA)
Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
Gode muligheter for personlig utvikling og spennende utfordringer
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
31.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6114241Se her for andre jobber fra Bergen kommune