• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6114241
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Miljøterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten NAV Bergen Vest

Nav Bergen Vest har ledig 100 % vikariat som miljøterapeut i bo-oppfølgingstjenesten fra snarest og ut 2025 med mulighet for forlengelse.
Nav Bergen Vest betjener ca 70 000 innbyggere og har rundt 80 ansatte i sosialtjenesten. Vi holder til i på Vestkanten Storsenter ved Loddefjord terminal.

Bo-oppfølgingstjenesten består av 6 ansatte som har oppfølging i hjemmet til tjenestemottakere i bydelen som har utfordringer knyttet til rus og eventuelt psykiske lidelser. Primærmålsetning er å sikre tjenestemottakere et stabilt og godt boforhold. Innsatsen er miljøbasert og arbeidsmetodikken er hovedsakelig oppfølging i egen bolig.


Kvalifikasjoner:

  • Det kreves høyere relevant utdanning, fortrinnsvis sosionom, barnevernspedagog eller vernepleier, gjerne med videreutdanning innen rus/psykisk helse eller boligsosialt arbeid. Annen høyere utdanningsbakgrunn kan bli vurdert i forhold til relevant praksis.
  • Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid.
  • Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ.
  • Erfaring med målgruppen er en fordel.
  • Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige. Det er også en fordel med praktiske egenskaper.
  • Sosialtjenesten er en travel arbeidsplass som krever høy arbeidskapasitet.
  • Krav om sertifikat
  • Det er en fordel med kjennskap til fagsystemet Profil og Socio
  • Krav om politiattest ved ansettelse. 

Personlige egenskaper:

  • Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid.
  • Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ. 
  • Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsmessige og sosialfaglige.
  • Det er også en fordel med praktiske egenskaper.
  • Må kunne jobbe målrettet og systematisk
  • Må være fleksibel og kunne jobbe i høyt tempo
  • Må ha evne til å arbeide selvstendig, evne til å ta initiativ og ha gode samarbeidsevne.
  • Må ha forståelse for brukergruppens utfordringer knyttet til rusavhengighet og  psykiske helseutfordringer

Vi tilbyr:

Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune
Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP)
Fleksibel arbeidstid
Inkluderende arbeidsmiljø (IA) 
Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
Gode muligheter for personlig utvikling og spennende utfordringer

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6114241
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune