• Company
    Nes kommune
  • Application deadline
    30.01.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2150, ÅRNES
    NES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4952207
  • Look here for other jobs from Nes kommune
  • Updated 12.01.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Nes kommune

Miljøterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du jobbe som miljøterapeut på en skole som kjennetegnes av et profesjonelt læringsmiljø med dyktige, omsorgsfulle og humoristiske kollegaer? 

Skolens dyktige miljøterapeut har permisjon og i hennes sted ønsker vi å styrke laget rundt elevene, lærerne og fagarbeiderne/assistentene. Stillingen er en 100 % stilling til 31.12.23. 

Årnes skole er sentrumsskolen i bygda og ligger 1 km nord for Årnes sentrum, med gangavstand til Årnes bibliotek, Nes kulturhus og det flotte uteområdet på Høie. Uteområdet på skolen og Høie-området er under stadig utvikling. Vi har et aktivt FAU som jobber for et godt fysisk læringsmiljø og et inkluderende skole- og foreldremiljø. Årnes skole har 300 elever og 45 ansatte. Vi har helsesykepleier i 50 % stilling.

Våre utviklingsområder springer ut fra felles planverk for Nes skolen; blant annet felles begynneropplæringsplaner i lesing og regning, og læringsmiljø i samarbeid med Læringsmiljøsenteret. 

Vil du se mer om hvordan vi har det på Årnes skole? Ta en titt på vår facebookside 

Arbeidsoppgaver:

  • Deltager i skolens arbeidsgruppe for læringsmiljø
  • Samarbeid med kontaktlærere og ledelse om oppfølging av enkeltelever
  • Samarbeidsmøter med foresatte
  • Oppfølging av elever på SFO og skole
  • Oppfølging og ledelse av elevrådet
  • Elev- og gruppesamtaler ved behov
  • Veiledning av ansatte i henhold til egen kompetanse
  • Undervisning i samarbeid med helsesykepleier
  • Ressursperson for bedre tverrfaglig innsats (BTI)
  • Ressursperson for ufrivillig skolefravær

Kvalifikasjoner:

  • Stillingen krever utdanning som barnevernspedagog, sosionom, vernepleier eller lignende
  • Det er ønskelig med erfaring fra lignende arbeid
  • Behersker norsk godt muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som har gode samarbeidsevner, et positivt elevsyn og som trives med en dynamisk skolehverdag
  • Vi søker deg som aktivt bidrar i skolens utvikling for å fremme elevenes trivsel
  • Vi søker deg som har gode relasjonelle ferdigheter og er motiverende og mestringsorientert i møte med andre
  • Vi ønsker at du er faglig trygg og løsningsorientert i møte med både kollegaer, elever og foresatte
  • Du må kunne arbeide selvstendig, strukturert og målrettet

Vi tilbyr:

  • Godt fagmiljø med fokus på læring og utvikling, trygghet og trivsel. Vi har helsesykepleier i 50 % stilling ved skolen
  • Hos oss får jobbe sammen med dyktige kollegaer i et raust arbeidsmiljø hvor det er kultur for samarbeid og kollegastøtte
  • Nyansatte forteller at de blir godt ivaretatt og får god oppfølging av ledelse og kollegaer
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Company
    Nes kommune
  • Application deadline
    30.01.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2150, ÅRNES
    NES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4952207
  • Look here for other jobs from Nes kommune
  • Updated 12.01.2023