• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    28.02.2022
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4411849
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 18.02.2022
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Lønnskonsulent 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 450 årsverk fordelt på 26 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.

Som lønnskonsulent inngår du i enhetens administrative stab, med stabsleder som nærmeste leder. Du blir en del av et lønnsteam på 2 personer og arbeidstiden (fleksitid) er på dagtid med 37,5 timer/uke.

Vi hører for tiden til i Zr-gården på Midtun hvor man også har parkering.

Buss og bybanene i nærheten

Arbeidsoppgaver:

  • Leder delegerer ansvarsområder til lønnskonsulenter i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring.
  • Må tilegne seg kunnskap og holde seg oppdatert innen fagområdet
  • Bidra til at ressursene innen etatens tjenester benyttes på en fleksibel og effektiv måte.
  • Arbeide målbevisst med faglig engasjement for å nå oppsatte mål.
  • Utførelse av lønnsarbeid innenfor kommunens gjeldende systemer.
  • Saksbehandle arbeidsavtaler og oppdragsavtaler
  • Gjennomføre ansiennitetsberegninger
  • Bidra i formalisering og effektuering av personalarbeid herunder; permisjoner, sykemeldinger, pensjon og rekrutteringsarbeid
  • Utstede attester / arbeidsbekreftelse
  • Arkivering/ Bk360
  • Kontrollering av fravær/ føring fravær
  • Postbehandling
  • Bidra til å fremme et godt arbeidsmiljø og omdømme ved å gi god service til samarbeidsparter og medarbeidere.
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder

Kvalifikasjoner:

  • Fagutdanning innen kontor- og administrasjon eller tilsvarende, relevant arbeidserfaring innenfor fagfeltet kontor- og administrasjon kan kompensere for manglende formal kompetanse
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 test i norsk
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy
  • Må ha erfaring fra datasystemer som Agresso/UBW-HR og RS
  • Bør ha kjennskap til Bk360
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten

Personlige egenskaper:

  • Må være nøyaktig og strukturert
  • Må være serviceinnstilt og fleksibel
  • Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.

Vi tilbyr:

  • Lønn fra kr 373 900 til kr 456 200, avhengig av godkjent ansiennitet. Iht gjeldende tariff for konsulent i stillingskode 6559000
  • Høyt faglig nivå
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Parkering
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    28.02.2022
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4411849
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 18.02.2022