• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4411849
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.02.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Lønnskonsulent 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 450 årsverk fordelt på 26 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.

Som lønnskonsulent inngår du i enhetens administrative stab, med stabsleder som nærmeste leder. Du blir en del av et lønnsteam på 2 personer og arbeidstiden (fleksitid) er på dagtid med 37,5 timer/uke.

Vi hører for tiden til i Zr-gården på Midtun hvor man også har parkering.

Buss og bybanene i nærheten

Arbeidsoppgaver:

  • Leder delegerer ansvarsområder til lønnskonsulenter i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring.
  • Må tilegne seg kunnskap og holde seg oppdatert innen fagområdet
  • Bidra til at ressursene innen etatens tjenester benyttes på en fleksibel og effektiv måte.
  • Arbeide målbevisst med faglig engasjement for å nå oppsatte mål.
  • Utførelse av lønnsarbeid innenfor kommunens gjeldende systemer.
  • Saksbehandle arbeidsavtaler og oppdragsavtaler
  • Gjennomføre ansiennitetsberegninger
  • Bidra i formalisering og effektuering av personalarbeid herunder; permisjoner, sykemeldinger, pensjon og rekrutteringsarbeid
  • Utstede attester / arbeidsbekreftelse
  • Arkivering/ Bk360
  • Kontrollering av fravær/ føring fravær
  • Postbehandling
  • Bidra til å fremme et godt arbeidsmiljø og omdømme ved å gi god service til samarbeidsparter og medarbeidere.
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder

Kvalifikasjoner:

  • Fagutdanning innen kontor- og administrasjon eller tilsvarende, relevant arbeidserfaring innenfor fagfeltet kontor- og administrasjon kan kompensere for manglende formal kompetanse
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 test i norsk
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy
  • Må ha erfaring fra datasystemer som Agresso/UBW-HR og RS
  • Bør ha kjennskap til Bk360
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten

Personlige egenskaper:

  • Må være nøyaktig og strukturert
  • Må være serviceinnstilt og fleksibel
  • Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.

Vi tilbyr:

  • Lønn fra kr 373 900 til kr 456 200, avhengig av godkjent ansiennitet. Iht gjeldende tariff for konsulent i stillingskode 6559000
  • Høyt faglig nivå
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Parkering
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4411849
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.02.2022