Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Trøndelag fylkeskommune

Lønns- og personalmedarbeider

Offentlig forvaltning

Trøndelag høyere yrkesfagskole (THYF) er i rivende utvikling og styrker administrasjonen. Det gjør vi for å kunne gi administrativ støtte til alle i THYF som jobber iherdig for å få til en god fagskole for studenter og det arbeidslivet vi skal være til nytte for. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg som liker å være en del av et serviceapparat til nytte for kjernevirksomheten. Administrasjonen i THYF er bitteliten og vil etter hvert bli tre personer og forhåpentligvis inkludere en lærling om ikke lenge. Vi jobber tett sammen kollegene i studieadministrasjonen og utdanningslederne. Arbeidsoppgavene ser du beskrevet nedenfor.

Høyere yrkesfaglig utdanning er et satsingsområde for utdanningsmyndighetene. Det resulterte blant annet i at sju fagskoler i Trøndelag i 2020 ble slått sammen til Trøndelag høyere yrkesfagskole. THYF er et viktig redskap i verdiskapning og kompetansebygging i Trøndelag og nasjonalt. Vi er Trøndelags største fagskole med sju studiesteder fra sør til nord i Trøndelag. Vi har i overkant av 1100 studenter og 100 dedikerte medarbeidere som underviser ut fra visjonen "Framtidsretta kompetanse i samspill med arbeidslivet". Som utdanningsinstitusjon innen høyere yrkesfaglig utdanning tilbyr vi hel- og deltidsstudier på en rekke ulike fagområder ved de forskjellige studiestedene - les gjerne mer på THYF.no. Våre studenter er voksne og har allerede fagbrev og/eller relevant realkompetanse når de starter på videreutdanning ved THYF. Vi utarbeider studiene i samarbeid med arbeidslivet og våre studier er akkreditert av NOKUT.

Dette er jobben for deg som har litt erfaring med lønns- og personalarbeid. THYF eies av Trøndelag fylkeskommune og vi støtter oss på alle systemer, rutiner og retningslinjer som er utarbeidet for alle ansatte i fylkeskommunen. Lyst til å være med på laget? Send oss gjerne en søknad!

Kvalifikasjoner:

Utdanning

  • Administrativ utdanning relevant for arbeidsoppgavene på bachelor- eller fagskolenivå
  • Fremmedspråklige må dokumentere bestått B2-test i norsk

Erfaring
Vi ser helst at du har erfaring med arbeidsoppgavene, og også verktøyene som brukes i denne sammenhengen - eksempelvis:

  • Arbeidsmiljøloven
  • Tariffavtale for undervisningspersonell i kommunal sektor
  • Digitalt rekrutteringsverktøy samt lønns- og personalsystem (eksempelvis WebCruiter, EveryOne, Unit4 UBW, Visma InSchool)
  • Rutiner for sykefraværsoppfølging
  • Saksbehandling med digitale verktøy (360, Elements)
  • Erfaring fra arbeid i serviceorganisasjon

Personlige egenskaper:

Vil legger stor vekt på personlig egnethet. Kandidater til stillingen må kunne vise og bekrefte gjennom referanser at de

  • forstår rollen som administrativ støtte for kjerneaktiviteten
  • er genuint opptatt av å gi støtte til ledere og kolleger
  • har stor interesse for effektivisering og digitalisering av arbeidsprosesser som ledd i å styrke kjernevirksomheten
  • er generelt opptatt av utvikling, tar initiativ, finner løsninger og har gjennomføringsevne
  • er fleksibel og arbeider systematisk
  • er omgjengelig og god til å samarbeide

Det er også supert om du trives i et hektisk arbeidsmiljø, kan kaukflir innimellom når det blir heftig - og kan tenke deg å bidra til at vi fortsatt skal ha et godt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr:

  • En samfunnsnyttig og interessant jobb hvor du får brukt kompetansen din i et godt arbeidsmiljø
  • Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med lov og avtaler. Stillingen er planlagt lønnet som "spesialkonsulent" i fylkeskommunal tariff, men kan tilpasses kandidatens kvalifikasjoner. Lønna avhenger til vanlig av utdanning og ansiennitet
  • Oppdatering av kompetansen
  • Pensjonsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid