Ledigt jobb

Kristiansund kommune

Logoped

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune har ledig 100 % fast stilling som logoped i Opplæringstjenesten.

Opplæringstjenesten ligger i Enhet barnehager og opplæringstjenesten sammen med de kommunale barnehagene, og har sine lokaler i Frei administrasjonsbygg. 

Opplæringstjenesten har følgende ansvarsområder:
- spesialpedagogisk hjelp til førskolebarn
- logopeditjenester
- minoritetsspråklig veiledningsarbeid

Opplæringstjenesten bidrar også inn i forebyggende helsetjenester for barn og unge. 

Arbeidsområder
  • direkte arbeid med barn og unge individuelt og i grupper innenfor logopediske fagområder. Ved behov også noe logoped arbeid med voksne, samt andre spesialpedagogiske oppgaver
  • veiledning til foresatte, skoler og barnehager
  • bistå barnehager og skoler med kompetanseutvikling
Kvalifikasjonskrav
  • master i logopedi
  • gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
  • gode digitale ferdigheter 
  • førerkort kl. B
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • erfaring fra arbeid med barn 0 – 16 år
  • erfaring med arbeid fra ulike logopediske områder
  • erfaring med systemarbeid og veiledning
Vi søker deg som 
  • er imøtekommende, positiv og skaper engasjement hos brukere og kollegaer
  • er fleksibel oghar evne til å prioritere og strukturere egen arbeidshverdag
  • har god arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • har gode samarbeidsevner, samtidig som du har evnen til å jobbe selvstendig
  • jobber kunnskapsbasert og lett tilegner seg ny kunnskap
Spesielle forhold i stillingen

Må disponere egen bil.

Vi tilbyr
  • Vi kan tilby et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø, varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å være med å påvirke endringer i en organisasjon i utvikling. Opplæringstjenesten er med i et tverrfaglig samarbeidsprosjekt med tittelen : «Vi skal være der barna er», noe som gir gode muligheter for faglig utvikling. Vi har pågående Erasmus+ prosjekt, som innebærer mulighet for skyggepraksis i andre land.
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Gjelder kapittel 4: Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.