Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
24.02.2025Fulltime/Parttime
ParttimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6051498Look here for other jobs from Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
Legevaktsoverlege
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med og utvikle fremtidens akutte helsetjenester for innbyggerene i Kristiansund og omegn?
Vi har ledig 40 % fast stilling som legevaktsoverlege ved Kristiansund og omegn legevakt. Stillingen har per tiden arbeidstid på dagtid, 2 dager per uke.
Legevaktsoverlege vil bli sterkt delaktig i hvordan fremtidens legevakttjeneste i regionen skal utformes. Vi søker en kunnskapsrik og engasjert brobygger som er opptatt av god dialog med fagfolkene i kommunen.
Om ossKristiansund og omegn legevakt er en interkommunal legevakt hvor Kristiansund kommune er vertskommmune. Samarbeidende kommuner er Tingvoll, Averøy, Gjemnes, Smøla, Aure og Heim kommune, med et nedslagsfelt på ca. 35 000 innbyggere. Legevakten er organisert som egen avdeling i enhet Legetjenester, i nye moderne lokaler på Løkkemyra i Kristiansund. Avdelingen består av legevaktsentral, legevaktlokalisasjon og legebil. Legebil er utstyrt av helseforetaket, der man arbeider sammen med ambulansearbeider/paramedisiner. Legevakten har egen avdelingsleder og 13,4 årsverk sykepleiere i turnus 24/7.
Arbeidsområder- overordnet medisinfaglig ansvar og pådriver for kvalitetsutvikling i tjenesten
- utarbeidelse og vedlikehold av prosedyrer
- klage- og avvikshåndtering, saksbehandling og sakkyndigarbeid
- rådgivende funksjon ovenfor administrasjon og ledelse i alle samarbeidende kommuner
- opplæring, supervisjon og undervisning av leger og medisinstudenter
- samhandling og koordinering med andre profesjoner og tjenester i forhold til fagutvikling/drift
Det pågår et utviklingsarbeid knyttet til legevakt på dagtid på hverdager til innbyggere i Kristiansund og endringer for stillingen kan bli aktuelt.
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som lege
- spesialist i klinisk fag
- gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- gode digitale ferdigheter
- arbeidserfaring fra legevakt
- god kjennskap til kommunehelsetjenesten og fastlegeordningen
- sterk interesse for kvalitets- og utviklingsarbeid med pasientsikkerhet i fokus
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- stødig og beslutningsdyktig i møte med uforutsette/krevende situasjoner
- jobber strukturert og målrettet, både selvstendig og i team
- kan bidra til å utvikle god samhandlingskultur mellom profesjoner og mellom ulike behandlingsnivå
Peronlig egnethet vil bli særlig vektlagt ved ansettelse. Vi søker deg som har engasjement og interesse for den akuttmedisinske helseberedskapen i kommunen, og som har et ønske om å bidra til og utforme helsetjenester som oppleves som positive for de ansatte og trygge for innbyggerne.
Vi tilbyr- en spennende stilling i et stimulerende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- fleksibel arbeidstid på dagtid
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
24.02.2025Fulltime/Parttime
ParttimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6051498Look here for other jobs from Kristiansund kommune