• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    10.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6355213
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Lege/ legespesialist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig et 42,67 % vikariat fra 06.10.25 - 05.10.26  på dagtid ved Sandnes legevakt

Legevakten er åpen hele døgnet for Sandnes og Gjesdal kommune sine innbyggere.  Legevakten er bemannet med sykepleiere og leger hele døgnet. Legevakten har fast ansatt overlege på dagtid. Fastleger fra Sandnes og Gjesdal deltar i vakt rotasjon. Legevakten er samlokalisert med Jæren Ø-hjelp og ambulansetjenesten. Psykososialt kriseteam er også organisert i legevakten.

Legevakten skal gi medisinsk hjelp ved akutt sykdom, ved alvorlig forverring av sykdom, skader som trenger akutt hjelp og alvorlig psykisk sykdom. Legevakten samarbeider tett med AMK, sykehus, politi og andre instanser i kommune, legevakten er en del av nødnettet.

Sandnes legevakt har en velutstyrt legevakts bil som blir brukt på oppdrag ut i kommunene ved alvorlige hendelser eller sykebesøk.  Lege og sykepleier rykker sammen ut til pasientene. Ved akuttoppdrag rykker lege ut sammen med ambulanse.

 

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som lege uten begrensninger
  • Spesialist i allmennmedisin eller lege i spesialisering, (LIS 3)
  • Ønskelig med erfaring fra akuttmedisin, legevaktsarbeid eller allmennmedisin
  • God formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig

  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
  • Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Har gode språk- kommunikasjon- og samarbeidsevner.
  • Arbeider nøyaktig, strukturert og effektivt. 
  • Kan jobbe selvstendig.
  • Kan bidra til å se og utvikle løsninger.
  • Fleksibel og initiativrik.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Bidrar til trygghet og kultur for åpenhet og læring.

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedrifts kunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Kursdager for å vedlikeholde kompetanse. 
  • Lønn etter avtale.
  • Godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    10.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6355213
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune